نماینده مجلس ملی ترکیه: آمریکا و اسراییل در بمباران اولودره نقش داشتند

نماینده مجلس ملی ترکیه:

 

آمریکا و اسراییل در بمباران اولودره نقش داشتند 

 نماینده شهر کردنشین “اغدیر” در مجلس ملی در خصوص بمباران اوولدره با خبرنگاران گفتگو کرد.

 

 

 

 به گزارش کردپرس و به نقل از NTVmsnbc پروین بولدان نماینده شهر کردنشین اغدیر در مجلس ملی ترکیه و از اعضای هیات رییسه حزب صلح و دموکراسی دیروز در تالار خبرنگاران مجلس و در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص بمباران هوایی اولودره گفت:” گزارش وال استریت ژورنال دولت اردوغان را به ترس و هراس واداشت. اما این گزارش همه واقعیت ها را بیان نکرده و ما به خوبی می دانیم که هم آمریکا و هم اسراییل در بمباران اولودره و کشته شدن 34 جوان غیرنظامی کُرد نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز داشتند. اگر نخست وزیر تا صد سال دیگر نیز اصل ماجرا را انکار کند، ما باز هم می گوییم دستور بمباران مستقیما از طرف او صادر شده است.”

وی افزود: ” اردوغان به جای آن که پ.ک.ک را تحریک کند باید دست به مذاکره و گفتگو بزند و کاری کند که اعضای پ.ک.ک از کوه به خانه بازگردند. و این ممکن نیست مگر آن که دولت با اوجالان مذاکره کند. او تنها کسی است که می تواند اعضای پ.ک.ک را اقناع کند.”

خبرنگاری از بولدان پرسید: قوه قضاییه ترکیه حکم داده که به کاربردن الفاظ جناب برای اوجالان و گریلا برای اعضای پ.ک.ک آزاد است. این حکم را چگونه می سنجید؟ وی در پاسخ گفت: ” از نظر ما این حکم یک حکم عادلانه اما دیرهنگام است. جناب اوجالان رهبر ماست و ما هیچ گاه اجازه نمی دهیم او را قاتل خطاب کنند.”

گفتنی است به دنبال صدور حکم جدید قوه قضاییه ترکیه مبنی بر آزاد بودن به کارگیری لفظ جناب برای اوجالان، اوکتای ورال معاون رهبر حزب حرکت ملی دیروز در مجلس و در یک کنفرانس مطبوعاتی گت: ” این حکم ننگین را محکوم می کنیم و از نظر ما اوجالان همچنان رهبر یک جریان تروریستی است.”

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *