سیستم رادار دفاعی استان مالاتیای ترکیه تحت امر پیمان دفاعی ناتو قرار گرفت

سیستم رادار دفاعی استان مالاتیای ترکیه تحت امر پیمان دفاعی ناتو قرار گرفت

 

سیستم رادار دفاعی در ناحیه کورجیک استان مالاتیا در ترکیه که در حال حاضر تحت کنترل ایالات متحده آمریکا قرار دارد، تحت امر پیمان دفاعی ناتو قرار گرفت 

 

 

به گزارش کانال تی آر تی، سیستم رادار دفاعی در ناحیه کورجیک استان مالاتیا در ترکیه که در حال حاضر تحت کنترل ایالات متحده آمریکا قرار دارد، تحت امر پیمان دفاعی ناتو قرار گرفت.

کاخ سفید واشنگتن اعلام داشت که باراک اوباما رئیس جمهور ایلات متحده آمریکا، به وزارت دفاع دستور داده است که پایگاه را واگذار نمایند.

ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۰۹ برای تاسیس یک سیستم دفاع موشکی در بنیه پیمان دفاعی ناتو اقدامی آغاز کرده در اجلاس عالی لبیسبون در سال ۲۰۱۰ نیز پیمان دفاعی ناتو تصمیم گرفت، این سیستم را که قادر به حراست از اروپا در مقابل حملات موشکی بالستیک خواهد بود راه اندازی نماید.

با استقرار این سیستم مجهز به پیشرفته ترین رادارهای هشدار سریع در ناحیه کورجیک استان مالاتیا در ترکیه، نخستین مرحله طرح به پایان رسید. در نظر است که فعالیت سیستم مورد بحث با ظرفیت کامل تا سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

رهبران شرکت کننده در نشست کشورهای عضو پیمان دفاعی ناتو در شیکاگو، برای حمایت از طرح سپر دفاع موشکی ناتو متعهد شدند که برای زیر ساخت ارتباطاتی، کنترل و فرماندهی این سیستم بیش از یک میلیارد دلار کمک نمایند.

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل پیمان دفاعی ناتو ، تصمیم گیری پیرامون سیستم دفاع موشکی را بعنوان یک همیاری واقعی ترانس آتلانتیک برای حراست از کشورهای عضو پیمان در مقابل تهدیدات متوجه از خارج منطقه یورو-آتلانتیک ارزیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *