حسنی مبارک به حبس ابد محکوم شد

حسنی مبارک به حبس ابد محکوم شد

خبرگزاری الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که حسنی مبارک به حبس ابد محکوم شد. جمال مبارک و دیگر پسر حسنی مبارک از تمامی اتهامات تبرئه شدند و همین مساله منجر به تنش در دادگاه شده که همچنان ادامه دارد.

 


دادستان کل خواستار اعدام مبارک شده است. “علاء” و “جمال” فرزندان مبارک و “حسین سالم” از سرمایه داران سابق نیز در ارتباط با پرونده فساد به همراه دیکتاتور سرنگون شده مصر، در این دادگاه محاکمه شدند . “حبیب العادلی” وزیر سابق کشور در دوران مبارک نیز به حبس ابد محکوم شد. 6 تن از مسئولان ارشد امنیتی به دلیل دست داشتن در قتل تظاهرکنندگان محاکمه شدند و به دلیل نبود مدارک کافی از اتهام شرکت در قتل معترضان تبرئه شدند.
دادستان کل مصر، مبارک را به همدستی با حبیب العادلی وزیر کشور رژیم وی و افسران پلیس برای قتل عمدی معترضان در جریان انقلاب 25 ژانویه که تعداد آنها حدود 850 نفر و زخمی کردن بیش از شش هزار نفر و نیز تحریک برخی افسران به استفاده از گلوله های جنگی واقعی علیه تظاهرات کنندگان و همچنین زیر گرفتن آنها با خودروهای نظامی برای بقا در قدرت متهم کرده بود.

مبارک همچنین با اتهام سوء استفاده از مقام خود در کسب ثروت و دستیابی به امتیازات برای خود و دو پسرش که شامل املاکی در شرم الشیخ است، روبرو شد که دفتر دادستانی مصر، ارزش این املاک را 40 میلیون پوند مصری(شش میلیون و هفتصد هزار دلار) برآورد کرده است.تلاش برای موروثی کردن رژیم دیکتاتوری در مصر، صدور گاز ارزان به رژیم صهیونیستی و هدر دادن اموال عمومی از جمله اتهامات حسنی مبارک به شمار می رود.
نکته جالب توجه در دادگاه این بود که قاضی دادگاه حسنی مبارک و وزیر کشور او را به انجام ندادن حرکتی برای متوقف کردن کشتارها متهم کرد و نه صدور مستقیم دستور برای قتل عام معترضان. همین مساله می تواند منجر به بروز ناآرامی های جدی در مصری شود که مبارک را مسئول کشتارها در جریان انقلاب ژانویه و فوریه مصر می داند.
دادگاه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر به همراه پسرانش و وزیر کشورش صبح امروز آغاز شد و همگیدر قفس محاکمه قرار گرفتند.به گزارش شبکه العربیه، دادگاه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر در محل دانشکده پلیس قاهره با دستور قاضی “احمد رافت” آغاز شد.مبارک در حالی که عینک دودی زده بود وارد قفس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *