طرح ایالات متحده برای محاصره هوایی و دریایی ایران

 طرح ایالات متحده برای محاصره هوایی و دریایی ایران

 

یک وب‌سایت اسراییلی نوشت که رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، برای متقاعد کردن نخست وزیر اسراییل به عدم حمله به تاسیسات اتمی ایران، با «طرح جدیدی» وعده‌هایی به نتانیاهو داده است. در خبری دیگر رییس ستاد مشترک اسراییل هم گفته است که کشورش برای حمله به ایران «به طرز فوق‌العاده‌ای آماده» است.

سایت دبکا نزدیک به نهادهای اطلاعاتی اسراییل نوشت که باراک اوباما به نتانیاهو گفته است در صورت شکست مذاکرات مسکو، با طرحی عملا ایران را محاصره هوایی و دریایی خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از این سایت، این طرح که پس از شکست مذاکرات مسکو آغاز خواهد شد این چنین است:

«در یکم ژوئیه، اروپایی‌ها تحریم‌هایی علیه صادرات نفت و بانک‌های ایران اعمال می‌کنند. و در پاییز، دولت آمریکا مهم‌ترین سلاح اقتصادی خود را بیرون می‌آورد: تحریمی که بواسطه آن هواپیماهای و کشتی‌ها نمی‌توانند به ایران بروند. هر هواپیمایی که در ایران فرود آید، از فرود در فرودگاه‌های اروپای غربی و آمریکا منع می‌شود. همچنین، ورود کشتی‌ها به بنادر ایران به طور اتوماتیک منجر به ممنوعیت از ورود آنها به بنادر اروپا و آمریکا می‌شود.»

سایت دبکا در پایان هم نوشته است که این تحریم می‌تواند ایران را بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود، از طریق هوا و دریا محاصره کند.

رییس ستاد مشترک اسراییل: برای حمله به ایران به طرز فوق‌العاده‌ای آماده هستیم

در رویدادی دیگر و در همین زمینه، یک روز پس از آنکه مئیر داگان، رئیس سابق موساد گفت «پنج دقیقه پس از حمله به ایران» با یک جنگ منطقه‌ای روبرو خواهیم شد، رییس ستاد مشترک اسراییل با رد نظرات این فرد گفت برای حمله به ایران به‌طرز فوق‌العاده‌ای آماده هستیم.

ژنرال بنی گانتز رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسراییل با بیان اینکه اسراییل کاملا آماده حمله به ایران است به سخنان روز گذشته رییس سابق موساد هم واکنش نشان داد و گفت کسانی که در مورد حمله اسراییل به ایران شک دارند، افراد نااگاهی هستند و همواره نیاز است که تهدید حمله به ایران وجود داشته باشد.

رییس ستاد مشترک اسراییل گفت: پچ‌پچ‌ها و سخنان زیادی در خصوص ایران وجود دارد، اما تنها برخی از حقیقت ماجرا خبر دارند. این پچ‌پچ‌ها پر از مبالغه است.

 

منبع: خودنویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *