گزارشی از آخرین وضعیت شاهین زینعلی در زندان

گزارشی از آخرین وضعیت شاهین زینعلی در زندان

 

شاهین زینعلی از اعضای حزب پان ایرانیست، روزنامه نگار و عضو سابق شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در حالی چهارمین ماه حضور خود در تبعیدگاه رجایی شهر کرج را سپری می کند که در حکم محکومیت وی اشاره ای به تبعید به سایر زندان ها وجود ندارد. این زندانی سیاسی که مدتی را با فشار ماموران امنیتی به جهت تکذیب بیانیه های امضاء شده از سوی وی در بند امنیتی 209 زندان اوین تهران بسر برده بود، با سر باز زدن از خواسته ماموران امنیتی، و همچنین عدم موفقیت مقامات امنیتی در صدور احکام جدید برای وی نهایتاً به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

این عضو حزب پان ایرانیست که چهار ماه گذشته تا به حال را به صورت غیر قانونی در زندان رجایی شهر کرج گذرانده است، از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران می باشد که در پی محکومیت دو سال و 91 روزه خود در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران و تائید حکم در دادگاه تجدید نظر و البته بدون اطلاع وی، به عنوان متهم به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد براندازی نرم» و «تبلیغ علیه نظام» در تاریخ 19/10/89 مجدداً توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و برای گذراندن محکومیت به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

این روزنامه نگار و دانشجوی محروم از تحصیل که مدت سیزده ماه از محکومیت خود را در زندان اوین به سر برده است، در تاریخ 19/11/90 و به صورت کاملا ناگهانی به زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید. این در حالی است که خانواده وی اعلام کرده اند در حکم صادره از دادگاه انقلاب هیچ گونه محکومیت تبعید وجود ندارد.

آنها همچنین مراتب اعتراض خود را به مقامات دادستانی تهران اعلام کرده و خواستار بازگشت مجدد او به زندان اوین تهران شده اند که البته تاکنون در خصوص آن هیچگونه پاسخ روشنی از سوی مسئولان دریافت نکرده اند.

گفتنی است این زندانی سیاسی تاکنون علیرغم گذراندن حدود هجده ماه از محکومیت خود با احتساب مدت بازداشت در بند 240 زندان اوین، هرگز به مرخصی نرفته و در طول این مدت تنها سه بار امکان ملاقات حضوری با خانواده خود را به دست آورده است. چندی پیش وبسایت کلمه از دستور دادستان تهران مبنی بر محرومیت وی از مرخصی و هر گونه ملاقات حضوری خبر داد.

سال گذشته نیز ماموران وزارت اطلاعات با انتقال وی به بند 209 به مدت یک هفته او را برای تکذیب بیانیه هایی که با امضای او در برخی از سایت های خبری منتشر شده بود تحت فشار گذاشتند که البته با مخالفت وی روبرو شدند.

اعضای خانواده زینعلی این موضوع را علت احتمالی انتقال غیرقانونی او به زندان رجایی شهر می دانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *