هشدار نسبت به جنگ روحانیت علیه روحانیت

هشدار نسبت به جنگ روحانیت علیه روحانیت

جمعی از استادان و طلاب علمیه قم با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت مجدد «انجمن حجتیه» در حوزه‌های علمیه و «راه‌اندازی جنگ اعتقادی و تضعیف روحانیت به دست روحانیت» هشدار دادند.
اطلاعیه این استادان و طلاب که نام هیچ یک از آن‌ها مشخص نیست٬ روز پنجشنبه (۱۸ خرداد) از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده است.
در این اطلاعیه آمده که ” انجمن حجتیه ”  با هدف «انحرافی‌نشان دادن اصول فکری امام»، «منزوی‌کردن نظریه‌پردازان و مدافعان انقلاب» و «تضعیف روحانیت به دست روحانیت» فعالیت خود را در حوزه‌های علمیه آغاز کرده است.
این اطلاعیه افزوده که انجمن حجتیه برای رسیدن با اهداف خود «چاپ و نشر انواع کتاب، مجله، پوستر، اطلاعیه، شب‌نامه، ساخت و توزیع انواع فیلم و کلیپ‌های صوتی و تصویری، راه‌اندازی ده‌ها سایت و وبلاگ» را در دستور کار خود قرار داده است.
این استادان و طلاب از انجمن حجتیه با عنوان جریانی نام برده که «مبارزه با طاغوت را ممنوع کرده بودند و چشم خود را بر روی همه مفاسد آن بسته بود.»
آن‌ها اضافه کرده‌اند: «سادگی است اگر تصور کنیم ظاهر و باطن این جریان {حجتیه} همین افرادی هستند که علم مبارزه را به دوش گرفته و مخالفت خود با فلسفه و عرفان را در بوق و کرنا می‌کنند.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه به نام محمدتقی مصباح یزدی اشاره شده و از فعالیت‌های وی علیه برنامه‌ها دولت هشت ساله محمد خاتمی تعریف و تمجید شده است.
از آقای مصباح یزدی با عنوان یکی از برجسته‌ترین روحانیون نزدیک به جریان «انجمن حجتیه» نام برده می‌شود٬ اما در این اطلاعیه اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *