«جریمه ۶۱۹ میلیون دلاری یک بانک هلندی»

به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران،

«جریمه ۶۱۹ میلیون دلاری یک بانک هلندی»

 

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های هلند به دلیل نقض تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران، موظف به پرداخت 619 میلیون دلار جریمه شده است.
به گزارش روزنامه وال‌استریت جورنال، بانک هلندی «آی‌ان‌جی»، به خاطر نقض تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران و کوبا و مراودات مخفیانه با این دو کشور، به پرداخت 619 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.
این بانک متهم شده است که از طریق شرکت‌های ویترین و هم‌چنین انتقال پول از طریق چندین بانک به نحوی که امکان ردیابی نقل و انتقال‌ها ناممکن شود، با ایران و کوبا وارد معامله شده است.
در خصوص ایران، گزارش شده است که «آی‌ان‌جی» نقل و انتقالات مالی‌ای را به نفع بانک مرکزی و شرکت نفت جمهوری اسلامی انجام داده است.
چندین سازمان پس از دو سال تحقیق روی فعالیت‌های بانک «آی‌ان‌جی» اعلام کرده‌اند که این بانک از اوایل دهه 90 میلادی تا سال 2007، از طریق «بیش از 20 هزار نقل و انتقال مالی» مخفیانه، توانسته‌ است «بیش از 2 میلیارد دلار» را از مجرای سیستم بانکی آمریکا به ایران و کوبا منتقل کند.

این در حالی است که خزانه‌داری آمریکا با تحریم چندین کشور از جمله ایران، دست‌رسی این کشورها به سیستم بانکی آمریکا را منع کرده است.
بانک «آی‌ان‌جی» روز سه‌شنبه، 12 ژوئن، با قبول مسوولیت در قبال این نقل و انتقالات گفته است که نقض قوانینی که تا سال 2007 از سوی این بانک صورت گرفته «جدی و غیر‌قابل‌قبول» است، اما در عین حال تاکید کرده است که بانک «آی‌ان‌جی» از سال 2007 تاکنون تغییرات فراوانی را شاهد بوده است.
در عین حال یک گروه از کارشناسان سازمان ملل از شورای امنیت و کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل خواسته‌اند تا دو شرکت ایرانی را به دلیل صادرات سلاح، مشمول تحریم‌های خود کنند.
این کارشناسان خواستار تحریم شرکت حمل و نقل هوایی «یاس‌ایر» و شرکت واردات و صادرات «ساد ایران» شده‌اند. ظن آن می‌رود که این دو شرکت برای ارتش سوریه سلاح حمل کرده است.

منبع: رادیو کوچه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *