انتشار اسناد محرمانه زمین خواری برادران لاریجانی

انتشار اسناد محرمانه زمین خواری برادران لاریجانی

 

 

 

 

 

“بامداد خبر ” با افشای اسنادی اعلام کرد  برادران لاریجانی در زمین خواری های اطراف تهران دست داشته اند.

پرونده زمین خواری اطراف تهران، اولین بار از سوی برخی رسانه های نزدیک به دولت و حامیان احمدی نژاد مورد اشاره قرار گرفت. پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ویژه محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی متهم به دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی شدند، نزدیکان دولت در اقدامی متقابل، نقش محمد جواد لاریجانی، معاون قوه قضاییه در موضوع زمین خواری را مورد اشاره قرار دادند.

سال گذشته محمود احمدی نژاد نیز در جریان سفر خود به کرمان، بدون نام بردن از لاریجانی این پرونده را مورد اشاره قرار داد و گفت: «كسي كه در اطراف تهران سیصد هكتار از بهترين زمينهاي دولت را سالهاست تصرف كرده و وزير جهاد كشاورزي قبلي زورش نرسيده و تاكنون وزير فعلي نيز نتوانسته كاري كند فرض كنيد با اين وجود قانوني در مجلس تصويب شود كه به دولت بگويد كه تو موظف هستي به اينها سند بدهي و اگر دولت استنكاف كرد، اجازه داده شود تا به آنها سند داده شود كه اين تبعيض و بيعدالتي است». احمدی نژاد در سخنرانی خود در کرمان، علی لاریجانی رئیس مجلس و صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه را نیز مورد حمله قرار داده بود و آنان را شریک جرم خوانده بود.

او همچنین سال گذشته در سخنانی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی اش بار دیگر به این پرونده اشاره کرد. اشاره ای که به نظر می رسید در راستای تلاش برای گروکشی پرونده فساد محمدرضا رحیمی و جواد لاریجانی؛ میان احمدی نژاد و علی و صادق لاریجانی باشد.

اما امروز پایگاه خبری “بامدادخبر” ادعا کرد به اسناد محرمانه ای در این باره دست یافته است. با این تفاوت که در اسناد مورد اشاره “بامدادخبر” این تنها محمدجواد لاریجانی نیست که متهم به زمین خواری شده است بلکه دیگر برادران لاریجانی از جمله علی و صادق لاریجانی، روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با اتهام روبرو شده اند.

این پایگاه خبری توضیح نداده که چه کسی این اسناد را دراختیارش قرار داده است.

در این گزارش آمده است: “محرمانه، شخصا مفتوح فرمایید و خیلی محرمانه بالای نامه‌هایی ذکر می‌شود، که تا حدی بحث امنیتی دارند. اما گاهی این نامه‌ها بحث شخصی و مرتبط با افراد عالی رتبه را در خود گنجانده‌اند و عموما بحث رانت را به میان می‌کشند. این‌ها عناوین نامه‌هایی بود که به تازگی به دست “بامدادخبر” رسیده است. نامه‌هایی مرتبط با خانواده لاریجانی به ویژه تصرفات محمدجواد لاریجانی و صادق لاریجانی در اراضی طبیعی حومه ورامین.”

این پایگاه می گوید “پوشه‌ای محتوی ۱۲ برگه از اسناد محرمانه دولتی به امضای اشخاص مختلفی مانند محمدجواد لاریجانی، وحید، دستیار ویژه بیت رهبری، محمدرضا اصغری، مدیرکل حراست وزارت جهادکشاورزی، مهندس اسکندری، وزیر جهادکشوری دولت نهم و…” به دستش رسیده و آن ها را منتشر کرده است.

از مهم‌ترین عناوینی که در این نامه‌های ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.

از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.

در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط آیت الله صادق لاریجانی رییس فعلی قوه قضاییه اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.

این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *