چرا زیباکلام در خصوص اعدام ایرانی ها در عربستان ساکت است!

چرا زیباکلام در خصوص اعدام ایرانی ها در عربستان ساکت است!

 

صادق زیباکلام از ژورنالیست های کشورمان که روزانه در خصوص مسائل گسترده اجتماعی، سیاسی،ورزشی،هسته ای، قومی،منطقه ای، ژئوپلتیک و… اظهار نظر می کند و علاقه زیادی به دفاع از منافع ملی دولت های عربی دارد، و تقریبا در خصوص همه حوادث چالش زا میان ایران و اعراب ورود می کند، این بار در خصوص اعدام غیر انسانی و مغایر حقوق بشر شهروندان ایرانی در عربستان سکوت کرده است.

صادق زیبا کلام که در محافل مطبوعاتی به عنوان وکیل مدافع کشورهای عربی شناخته می شود، حتی در خصوص مسائل مرزی سعی می کند منافع اعراب را توجیح نماید. وی در ماه های گذشته اعلام کرده بود که جزایر ایرانی خلیج فارس متعلق به ایران نیست،و ارزش ژئوپلتیک نیز ندارد. وی در اظهار نظر دیگری از حضور فعالان سیاسی ایران را در محافل سلطنتی عربستان را امری عادی دانسته و اظهار داشته که خود وی نیز در جشن های حاکم عربستان شرکت می کند.
در میان واکنش ها به اعدام شهروندان ایرانی توسط عربستان در یکی از شبکه های اجتماعی،به زبان طنز از احتمال حمایت و پشتیبانی زیباکلام از این کشتارها صحبت شده بود.
اما به راستی چرا کسی که در خصوص مسائل کم اهمیت تری نظر می دهد موضع خود را در این خصوص مشخص نمی سازد؟
عده ای معتقدند که زیبا کلام برای به اصطلاح در بورس ماندن به این شیوه روی آورده است. از نظر آن ها زیباکلام در محافل دانشگاهی جایی ندارد و اساتید دانشگاه وی را به دلیل بی ارتباطی رشته تحصیلی اش با علوم سیاسی زیاد جدی نمی گیرند، برای جبران این موضوع نیز وی به مطبوعات روی آورده و سعی می کند با اظهار نظرهای مقطعی و سطحی خود را مطرح نماید. زیرا روزی نیست که زیباکلام در یکی از نشریات مقاله یا مطلبی نداشته باشد و تقریبا پیشنهاد هیچ نشریه ای (حتی کم اهمیت) برای مصاحبه از سوی وی رد نمی شود.
گروهی دیگر نیز به لابی های عربستان در ایران اشاره کرده و به این موضوع توجه می دهند که عربستان در ایران دارای لابی هایی است که از منافع آن کشور دفاع می کنند.
گفتنی است اظهارات زیباکلام حتی کشورمان به ویژه در خصوص تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در دادگاه های صالحه قابل پیگیری است و هر شهروند ایرانی طبق قانون می تواند علیه وی اعلام جرم نماید.

1 دیدگاه برای «چرا زیباکلام در خصوص اعدام ایرانی ها در عربستان ساکت است!»

  • ژوئن 24, 2012 در t 3:55 ب.ظ
    Permalink

    با درود

    . سروران گرامی اینقدر انتظار نکشید که ببینید آقای زیبا کلام در مورد اینگونه مسائل چه اظهار نظری میکنند.
    من با تمام احترامی که برای اقای زیبا کلام قائل هستم ولی در مورد برخی از مسائل مذهبی ایشان را کم از جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی نمیبینم.ایشان در آخرین مناظره ای که در شیراز در ” سالن سینا و صدرا ” داشتند قبل از انتخابات مجلس اسلامی پس از کلی بحث و طرفداری از حضرات آیات اصلاح طلبان در یک جمله خط و مشی خود را کامل مشخص کرد و ضد و نقیض در گفته های خویش را بیشتر نمایان کرد . (( ایشان فرمودند که من یک موی گندیده محمد بن عبدالله را به یه لشگر از کوروش و داریوش عوض نمیکنم )) . به نظر شما این یعنی چه ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *