چهارمین ناوهواپیمابر آمریکا راهی خلیج فارس شد

چهارمین ناوهواپیمابر آمریکا راهی خلیج فارس شد

 

نیروی دریایی آمریکا چهارمین ناوهواپیمابر خود را به همراه ناوگانی از زیردریایی‌های بدون سرنشین عازم خلیج فارس کرد.

به گزارش فارس، روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از منابع نظامی که خواستند نامشان فاش نشود،‌ اعزام ناوهواپیمابر چهارم آمریکا و زیردریایی‌های بدون سرنشین آن به خلیج فارس را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، زیردریایی‌های بدون سرنشین «سی‌فاکس» عازم خلیج فارس شده‌اند تا ارتش آمریکا بتواند در صورت اقدام ایران به بستن تنگه هرمز، مین‌هایی را که ایرانی‌ها در این آبراه کار گذاشته‌اند، شناسایی و تخریب کنند.

آمریکا تاکنون سه ناوهواپیمابر با نام «یو‌اس‌اس انترپرایز»، «یو‌اس‌اس آیزنهاور» و «یو‌اس‌اس آبراهام لینکون» را عازم خیلج فارس کرده و قرار است آگوست سال جاری نیز «یو‌اس‌اس جان سی استنیس» را به این ناوگان بیفزاید.

بر خلاف، این کشتی‌های عظیمی که به تسلیحاتی به ارزش چند میلیارد دلار مجهز هستند، تجهیزات جدید آمریکا از خشکی قابل رویت نیستند و از هر جای جهان قابل کنترل هستند. طبق این گزارش،‌ ناوگان جدید زیردریایی‌های سی‌فاکس دوناوهواپیمابر و مجموعه‌ای از جت‌های جنگی اف-22 را همراهی می‌کند.

کریستوفر هارمر، تحلیلگر ارشد موسسه مطالعات جنگ در این باره به لس‌آنجلس تایمز گفت: هر چند ایران توانایی عملی کردن تهدید خود برای بستن تنگه هرمز را داراست، اما اعزام این ناوگان به نیروی دریایی آمریکا، این اطمینان خاطر را می‌دهد که مسدود بودن این آبراه چندان به طول نمی‌انجامد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *