انتقاد از انکار واقعیت‌های سوریه در رسانه‌های ایران

انتقاد از انکار واقعیت‌های سوریه در رسانه‌های ایران

 

به گزارش دیگربان، سایت محافظه‌کار عصر ایران با انتقاد از برخی رسانه‌های ایران در «عادی» و «آرام» توصیف کردن اوضاع سوریه٬ از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست برای انتقال ایرانیان مقیم سوریه به تهران اقدام کنند.

این سایت روز پنجشنبه (۲۹ تیر) نوشته است: «درست در‌‌ همان زمان که برخی رسانه‌های ایرانی می‌گفتند دمشق در امن و امان است، تلویزیون دولتی سوریه، خبر می‌داد که زد و خورد در شهر ادامه دارد.»

«عصر ایران» در یادداشت خود تلاش این رسانه‌ها برای «آرام» گزارش کردن شهر دمشق را اقدامی در جهت «کتمان» واقعیت‌های موجود سوریه و «وارونه‌نمایی» اوضاع این کشور دانسته است.

به نوشته این سایت «این رفتار رسانه‌ای، نه تنها حرفه‌ای نیست بلکه تحمیل جبری نادانی بر مخاطبی است که با مفروض دانستن صداقت یک رسانه، به سوی آن آمده است.»

«عصر ایران» همچنین نوشته است: «برخی از رسانه‌های وطنی تصور می‌کنند هنوز در عهد چاپار هستند و مردم به جز آن‌ها گزینه دیگری ندارند یا اگر به دروغ بنویسند که دمشق آرام است، گروه‌های مخالف با خواندن این خبر، ترک مخاصمه می‌کنند و داستان به خوبی و خوشی به پایان می‌رسد.»

خبرگزاری فارس٬ واحد مرکزی خبر و تلویزیون العالم سه رسانه وابسته به جمهوری اسلامی در روز‌های اخیر بار‌ها گزارش‌هایی مبنی بر «آرام» بودن اوضاع شهر دمشق منتشر کرده‌اند.

این رسانه‌ها از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه گزارش‌های غیر واقع‌بینانه‌ای از اوضاع این کشور منتشر می‌کنند که بار‌ها از سوی رسانه‌های مستقل تکذیب شده است.

سایت عصرایران  در پیوند با تحولات چند روز گذشته سوریه با ابراز نگرانی از جان ایرانیان مقیم دمشق از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال آن‌ها به ایران اقدام کنند.

این سایت نوشته است: «وظیفه فوری دولت است که با اختصاص پروازهای فوق‌العاده، نسبت به تخلیه آن دسته از ایرانیانی که مایل به برگشت هستند٬ اقدام کند و اتباع خود را در این معرکه، تنها نگذارد.»

«عصر ایران» اضافه کرده که «این، امری نابخردانه خواهد بود که ایران دست روی دست بگذارد و بعد از آنکه شهروندان ایرانی قربانی شدند٬ به محکوم کردن واقعه بپردازد.»

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *