ابومحمد المُحَمَراوی و دروغ هایی از نوع جبهه دمکراتیک مردمی اهواز – امید دهدارزاده

ابومحمد المُحَمَراوی و دروغ هایی از نوع جبهه دمکراتیک مردمی اهواز 

 

امید دهدارزاده

 omid-dehdarzadeh

مقاله ای پیرامون سخنان محمود احمدی نژاد در سایت جبهه دمکراتیک مردمی اهواز (۱) به قلم ابومحمد المحمراوی دیدم. در آن نکاتی دیدم که لازم دانستم به عنوان یک عرب خوزستانی به جماعت پان عرب گوشزد کنم.

جناب ابومحمد نخست پیشنهاد می کنم که آن دو عکس را به نام “تمدن اهواز” در سایت زده اید بردارید، تمدنی به نام اهواز وجود ندارد، آنچه وجود دارد تمدنی به نام ایران است. جالب است تصویری از “قلعه باستانی شوش” را  که توسط مورگان فرانسوی جهت کاوش در محوطه تاریخی “تپه های باستانی شوش” و “کاخ آپادانا” بر روی “تپه آکروپل” ساخته شده است، از آثار باستانی تمدن اهواز! محسوب کرده اید.

دیگر، عکسی از “زیگورات چغازنبیل” که سازه ای مربوط به دوره ایلامی است. از آنجا که در جعلیات خودتان تمدن ایلامی را عرب می دانید و ایلامی ها را از نسل سامی می دانید، این را هم مربوط به تمدن اهواز می دانید. این بنا متعلق به تمدن ایلام است و هیچ ارتباطی با نژاد و فرهنگ عرب و سامی ندارد و پژوهشگران تاریخ و اساتید این حوزه بارها این جعل بزرگ تاریخی را با شواهد و مدارک بسیار رد کرده اند.

مورد دیگر تصویر شیخ خزعل هست که احتمالا او را بنیانگذار “تمدن خیالی اهواز ” می دانید. می خواهم از شما بپرسم این عکس مربوط به چند هزار سال پیش می باشد؟! چیزی به نام تمدن اهواز در هیچ منبع تاریخی ذکر شده است و در طول هزاره های پیش خوزستان بخشی از تمدن ایرانی بوده است و در یک دوره تاریخی شیخ خزئل بر بخش هایی از این ناحیه حکمرانی می کرده و تابع دولت مرکزی ایران بوده است. شیخ جابر پدرشیخ خزئل همیشه وفادار و خدمتگزار و خراجگزار دولت قاجاریه بوده است و این سرزمین هیچ وقت دولت مستقل نداشته است.

اما در مورد سخنان محمود احمدی نژاد…. در این که احمدی نژاد روحیات و سخنان پوپولیستی دارد هیچ شکی نیست ولی بیان حقیقت درباره تاریخ ایران از زبان هرکس باشد فرقی ندارد. با نکاتی که شما در آن مقاله به نگارش در آورده اید چند توضیح ضروری پیش می آید:

1.شما سخنان احمدی نژاد در مورد تاریخ ۷۰۰۰ساله ایران را بلوفی بیش ندانسته اید. حتا تاریخ ۲۵۰۰ ساله را هم بلوف دانسته اید بدون اینکه سندی در رد سخنان احمدی نژادبه عنوان حقایق مسلم تاریخی ارایه بدهید. شما را به همان تصاویری که در سایت خود گذاشته اید ارجاع میدهم.

“قلعه آکروپل” که به “قلعه شوش ” یا  “قلعه فرانسوی ها”  نیز معروف است به دست هیات باستان شناسی فرانسوی در سال۱۸۹۷میلادی بر روی بلندترین نقطه شهر شوش بنا شده است و مربوط به صد و اندی سال پیش می باشد و به منظورکاوش محوطه باستانی تپه های شوش، از آجرهای کاخ ۲۵۰۰ ساله آپادانای داریوش هخامنشی و زیگورات چغازنبیل ساخته شد. آن تصویر زیگورات هم مربوط به “زیگورات چغازنبیل” با قدمت حدود ۳۲۵۰ سال می باشد که برای ستایش ایلهاک اینشوشیناک می‌باشد. «چغازنبیل» که نام باستانی این بنا است، واژه‌ای محلی و مرکب از دو واژه «چُغا» (در زبان لری به معنی «تپه») و زنبیل (به معنی «سبد») است که اشاره‌ای است به مکان معبد که تپه بوده و آن را به زنبیل واژگون تشبیه می‌کردند. زیگورات هم از فعل آکدی زغارو ( به معنی برافراشته) گرفته شده است. فکر کنم این دو مورد از هزاران مورد برای شما کافی باشد.

2.از دیگر موارد جالب شما تحلیل هایی است که انجام می دهید، اینکه مردم در ابوموسا به زبان عربی صحبت میکنند پس این منطقه عربی میباشد. آقای مُحَمَراوی ما هم در خانه به زبان عربی صحبت میکنیم. عرب های ساکن استانهای دیگر هم عربی صحبت میکنند آیا آنجا هم منطقه عربی است؟ آیا در هر منطقه ای عرب وجود داشته باشد و به عربی صحبت کند آن منطقه عربی به حساب می آید. به نظر من این نه تنها دلیل کافی برای این مساله نمی باشد بلکه حرف بچه گانه ای است و بر همین اساس است که خوزستان را یک سرزمین عربی می دانید.

3. در جایی دیگر مرقوم نموده اید که جوانان عرب بیکار هستند و آنها را سرکار نمی برند در مورد بیکاری که متاسفانه معضل اساسی ایران و اکثر کشورها است با شما هم عقیده هستم ولی از شما پرسشی دارم: چگونه انتظار دارید جوانی را که مدرک تحصیلی بالایی ندارد – مثل خود من – در اداره ای که نیاز به تخصص دارد به صورت رسمی استخدام کنند؟ پیشنهاد می کنم به اهواز تشریف بیاورید شما را به شرکت نفت ببرم و هموطنان عرب زبانی را نشانتان بدهم که در آن شرکت مشغول به کار هستند. شما را به بانک ها ببرم که درصد بالایی از کارمندان آن را عرب زبانان تشکیل داده اند. شمار زیادی از کارکنان و کارمندان شهرداری از بالاترین رتبه تا پایینترین رتبه عرب هستند. آیا خود شما انتظار دارید کسی پول را بدون کار کردن و عرق ریختن راحت در جیبتان بگذارد و اینطور تنبلی را در جامعه بیشتر کنید؟ اگر هم بخواهید از تحصیل کرده ه ای بیکار حرف بزنید که شامل همه اقوام در خوزستان می شود. این یک تبعیض قومی و مخصوص عربها نیست و به همه شهروندان ایران مربوط می شود.

4. بگذارید یک یادآوری کنم. کارگران نیشکر هفت تپه را که اکثر کارگرهای شریف آن عربزبانان هستند، یادتان هست؟ آنها چندین ماه حقوق خود را نگرفته بودند؛ یک جوان لربختیاری از رامهرمز در مقام دفاع از حق و حقوق آنان در آمد و اکنون به خاطر آن اقدامات در زندان اوین در حال گذراندن ۱۲ سال محکومیت خود است. در آن زمان شما داعیه داران حمایت از اعرب کجا بودید؟ می گویم؛ شما در اندیشه های شوم تجزیه طلبانه خود غوطه ور بودید که نتایج آن کشته شدن مردم میهنم و اعدام جوانان عرب زبان و به زندان انداختن آنان شد.

آقای محمراوی در پایان این را بگویم که شماهایی که فامیلی جعلی الاحوازی و المحمراوی و غیره را که نشان از ترس شماست برای خود برگزیده اید چگونه میخواهید از به قول خود حق ملت عرب دفاع کنید؟ 

 

 منبع: تارنمای پان ایرانیست خوزستان 

پیوند همیشگی: http://www.pan-iranist.info/?p=4871

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *