تنش میان قوه قضائیه و احمدی‌نژاد بر سر حضور سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی

تنش میان قوه قضائیه و احمدی‌نژاد بر سر حضور سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی

 

 

تنش میان قوه قضائیه و احمدی‌نژاد بر سر حضور سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی با شرکت وی در جلسه هیات دولت و «نافذ» ندانستن حکم برکناری مرتضوی از سوی محمدرضا رحیمی٬ وارد مرحله تازه‌ای شد.

دیوان عدالت اداری هفته جاری پس از ماه‌ها جنجال٬ رای به لغو حکم ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی داد٬ اما معاونت حقوقی احمدی‌نژاد این رای را نپذیرفت.

سعید مرتضوی  نیز روز چهارشنبه (۱۱ امرداد) با بی‌اعتنایی به این حکم در جلسه هیات دولت شرکت کرد ومحمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد هم از حضور وی در پست فعلی‌اش حمایت کرد.

آقای رحیمی پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: «حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.»

رحیمی افزود: «تامین اجتماعی یک موسسه عمومی غیرانتفاعی و غیردولتی است و گمان می‌کنم تصمیم دیوان عدالت اداری در آن مورد نافذ نباشد.»

 احمد توکلی، نماینده مجلس هم در واکنش به مقاومت دولت در برابر حکم دیوان عدالت اداری گفته این مسئله می‌تواند در ‌‌نهایت منجر به برکناری وزیر کار، ‌ تعاون و رفاه اجتماعی شود.

به گفته آقای توکلی «اگر شیخ‌الاسلام٬ مرتضوی را برکنار نکند خود در معرض عزل قرار می‌گیرد و دیوان می‌تواند به دلیل عدم اجرای قانون، وزیر را برکنار کند.»

پس از منتفی شدن استیضاح وزیر کار در مجلس به خاطر ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی٬ گروهی از نمایندگان شکایتی تسلیم قوه قضائیه کرده و خواستار برکناری وی شدند.

دیوان عدالت اداری پس از ماه‌ها حکم به برکناری مرتضوی داده٬ اما دولت احمدی‌نژاد از پذیرش این حکم خودداری می‌کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *