روزنامه «ایران» خبر داد: نامه به خامنه‌ای برای سلب اختیارات احمدی‌نژاد

روزنامه «ایران» خبر داد:

نامه به خامنه‌ای برای سلب اختیارات احمدی‌نژاد

 

 

روزنامه ایران از نامه‌نگاری منوچهر متکی، مصطفی پورمحمدی، فرهاد رهبر و داود دانش‌جعفری به یکی از «مقام‌های عالی نظام» به منظور سلب اختیارات اجرایی دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

 

 

 

به گزارش دیگربان، روزنامه ایران  در شماره روز دوشنبه (۲۳ امرداد) خود نوشته که نامه مذکور را متکی و پورمحمدی تهیه کرده و قصد دارند امضاهای این نامه

را افزایش دهند.

اگر چه روزنامه ایران به طور مشخص به نام این «مقام عالی» اشاره‌ای نکرده٬ اما در ادبیات رسانه‌های محافظه‌کار منظور از «یک مقام عالی نظام» علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.

آن‌طور که روزنامه «ایران» نوشته است در این نامه پیشنهاد شده «ستادی متشکل از روسای قوای سه‌گانه و برخی از عقلای کشور برای مدیریت مسائل اجرایی طی یک سال آینده تشکیل شود.»

ارگان دولت هدف از نگارش چنین نامه‌ای را «اعمال فشار و به کرسی نشاندن یک خواسته غیر‌قانونی» دانسته که «بخش تاسفباری از تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی» است.

روزنامه «ایران» نوشته که فصل مشترک این نامه با نامه‌های مشابه دیگر «بحرانی جلوه دادن شرایط کشور و پیشنهاد راهکارهای غیرمعمول و فراقانونی برای حل بحران فرضی است.»

این روزنامه نامه مذکور را مرتبط با نامه ۲۰ گذشته ۹ نماینده مجلس در خصوص سلب اختیارات احمدی‌نژاد دانسته و نوشته که این نامه‌ها در یک «اتاق فکر واحد» تهیه شده‌اند.

چهارم مرداد ۹ نماینده مجلس در پیشنهادی مکتوب خواستار تشکیل ستادی برای حل مشکلات اقتصادی متشکل از تمامی نهادهای حکومتی شده‌اند که با اختیارات خاص بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

گروهی از محافظه‌کاران معتقدند گرانی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی در ایران نتیجه «بی‌تدبیری» دولت احمدی‌نژاد است و تحریم‌ها تنها بهانه‌ای برای فرار از پذیرش مسئولیت از سوی مقام‌های دولتی است.

آن‌ها به شدت نسبت به اقدامات و تصمیمات احمدی‌نژاد به خصوص در حوزه اقتصادی بدبین هستند و می‌گویند تیم احمدی‌نژاد با دامن زدن به گرانی‌ها قصد دارد از علی خامنه‌ای انتقام بگیرد.

برخی دیگر از محافظه‌کاران می‌گویند که احمدی‌نژاد با بی‌اعتنایی به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی تلاش می‌کند تا رهبر جمهوری اسلامی را وادار به مذاکره با آمریکا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *