حمله ماموران امنیتی به کمپ نیروهای مردمی و بازداشت 35 نفر در مناطق زلزله زده

حمله ماموران امنیتی به کمپ نیروهای مردمی و بازداشت 35 نفر در مناطق زلزله زده

 

 

بنا بر اخبار رسیده از مناطق زلزله زده شمال غرب کشور، نیروهای امنیتی ساعاتی پیش با حمله به کمپ‌های کمک رسانی مردمی اقدام به بازداشت ۳۵ نفر از نیروهای مردمی کرده‌اند که به قصد امداد در منطقه به سر می‌برند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در طی چند ساعتِ گذشته وضعیت کمپِ سرند به کلی تغییر کرده است.

از ابتدای امروز دو ماشین پیکان پلیس با حکم قضایی مخدوش تلاش داشتند کمپ کمک‌های مردمی را پلمب کنند که با ممانعت نیروهای مردمی و حاضرین مواجه شدند.

ساعتی پیش، نیروهای پلیس کمپ را محاصره کردند و از نیروهای کمپ خواستند که محل را تخلیه کنند. مقامات محلی (فرماندار اهر، نمایندگان اهر و تبریز و دادستان هریس و تبریز) نیز به سمت کمپ حرکت کردند تا با نیروهای امنیتی همراهی کنند.

در ساعات گذشته برخورد با کمپ سرند آغاز شد و تمامی ۳۵ نیروی مردمی که برای امداد و کمک به مناطق زلزله زده رفته بودند بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش در این منطقه ۳۵ نفر از نیروهای مدنی از جمله دانشجویان که به قصد کمک به منطقه رفته‌اند حضورداشتند که همگی بازداشت شدند.

قابل ذکر است که روز گذشته نیز نیروهای امنیتی به کمپ‌ها حمله کرده بودند و خواستار جمع آوری فوری آن‌ها شدند که با مقاومت مردم و در خواست حکم قضایی مواجه شدند. آن‌ها با تهیه احکامی مخدوش امروز عملیات خود را ادامه دادند و به این نیروهای امدادی حمله کرده‌اند. این نگرانی وجود دارد که با جمع آوری این کمپ‌ها کالا‌ها و اشیای اهدایی مردم که توسط کامیون‌ها در راه منطقه است به صورت مطمئن به دست مردم نرسد.

بنا بر آماری که از حاضرین در کمپ بدست مارسید اسامی بازداشت شدگان عبارت است از: احمد رونقی ملکی، حسین رونقی ملکی، حسن رونقی ملکی، امیر روناسی، ریحانه حسامی، واحد خلوصی، بهرام شجاعی، نوید خانجانی، شیما قوشه، میثاق افشار، فرید روحانی، مرتضی اسماعیل‌پور، حمید رضا مسیبیان، علی محمودی، محسن صامعی، مسعود وفابخش، هومن طاهری، دانیال حسینی، جعفر نظامی، فرناز احمدزاده، نفیسه سعیدی فرد، محمد ارجمندی راد، اسماعیل سلمان‌پور، مهری باغبان باشی، نرگس خیر اللهی، محمد امین صالحی، بهروز علومی، میلاد پناهی‌پور، سپهرداد صاحبان، اسماعیل رفعتی، امیر رونقی ملکی، زهرا صیادی، کیانا کریم‌پور و آرتمیس ورزنده.

پیش از این نیز در نقاط دیگری از کشور نیروهای مدنی که قصد کمک به زلزله زدگان با جمع آوری کمک، اهدای خون و افتتاح حساب برای جمع آوری کمک‌های نقدی را داشتند با تهدید نیروهای امنیتی اطلاعاتی مواجه شده بودند. از جمله در شهرستان گرگان، اداره اطلاعات ۳ تن از فعالان جنبش سبز را در همین رابطه بازداشت کرده بود. در نقاط دیگر نیز خبر از انسداد حساب‌های بانکی رسید که به قصد جمع آوری کمک‌های نقدی توسط نیروهای مدنی و اصلاح طلب برقرار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *