اسد در دیدار با هیئت ایرانی: سوریه سیاست خود را با هر هزینه ای ادامه می دهد

اسد در دیدار با هیئت ایرانی: سوریه سیاست خود را با هر هزینه ای ادامه می دهد

بشار اسد امروز با هیئت پارلمانی ایرانی دیدار کرد

 

 
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دیدار با هیئت پارلمانی ایرانی در دمشق گفت که سوریه سیاست فعلی اش را ” با هر هزینه ای که داشته باشد” ادامه می دهد. او کشورهای غربی را به توطئه منطقه ای متهم کرد.

 

 

 

 

 

 

بشار اسد گفت که بحران فعلی در این کشور توطئه ای علیه کل منطقه است. او گفت که “به هر قیمت” این توطئه را نقش بر آب خواهد کرد.
سخنان بشار اسد پس از آن صورت گرفته است که گروه های مخالف او، نیروهای دولتی را به کشتار بیش از ۳۰۰ نفر طی پنج روز حمله به داریا، نزدیک دمشق متهم کرده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی پس از دیدار این هئیت با بشار اسد گفت: “اسد در دیدار امروز خاطر نشان کرد که به ایران اعتماد و اطمینان دارد و از هر تلاش تهران برای حل مشکلات سوریه استقبال می کند.”
علاء الدین بروجردی گفت: “دمشق شهری فعال و بدون مشکل است . منحنی بحران در سوریه سیر نزولی خود را آغاز کرده است و امیدواریم با توجه به تحرکات برون مرزی که از سوی برخی کشورها در سال های اخیر صورت می گیرد به نقطه پایانی خود هر چه زودتر نزدیک شود.”
در همین حال، بر اساس یک گزارش تاییدنشده از سوی مخالفان بشار اسد که امروز منتشر شده، در شهر داریا در نزدیکی دمشق، اجساد بیش از ۲۰۰ نفر در خانه ها و زیرزمین‌ها پیدا شده است. مخالفان بشار اسد، نیروهای دولتی را مسئول مرگ این افراد معرفی کرده‌اند.
آقای بروجردی همچنین درباره ایرانیان ربوده شده در سوریه گفت: “اسد از زمان ربوده شدن این افراد دستور تشکیل کمیته ای را برای پیگیری موضوع صادر کرد و این کمیته در تلاش گسترده برای آزادی ایرانیان و رسیدن به راه حل در این ارتباط است. اعضای این کمیته به اسد گزارش های مستمری ارائه می کنند.”

فاروق الشرع و علاء الدین بروجردی
روز شنبه، چهارم اوت (۱۴ مرداد)، گزارش شد که یک گروه مسلح در سوریه بیش از ۴۰ شهروند ایران را در دمشق، پایتخت این کشور ربوده است.
این گروه مسلح بعدا در یک فیلم ویدئویی مدعی شد که افراد ربوده‌شده اعضای سپاه پاسداران ایران هستند که برای کمک نظامی و اطلاعاتی به نیروهای دولتی سوریه اعزام شده بودند. ایران این ادعاها را رد می کند.
در همین حال فاروق الشرع، معاون بشار اسد و قدرتمندترین مقام سنی سوریه، هم پس از چندین هفته غیبت از انظار عمومی، امروز با هیئت پارلمانی ایران دیدار کرد و به این ترتیب، به شایعه ها پیرامون کناره گیری از دولت بشار اسد خاتمه داد.
سفر هیئت نمایندگان مجلس ایران به سوریه پس از آن صورت گرفت که چندین مقام ارشد سوریه از جمله محمد جهاد اللحام رئیس مجلس، عمر غلاونجی قائم مقام نخست وزیر و ولید معلم وزیر خارجه سوریه در هفته های اخیر به تهران سفر کرده اند.
“کشف ۲۰۰ جسد”

در این عکس که شبکه خبری شام منتشر کرده است، اجساد افرادی دیده می‌شود که در داریا در نزدیکی دمشق کشته شده‌اند
در پی انتشار گزارش تاییدنشده مبنی بر کشف بیش از ۲۰۰ جسد در داریا، بریتانیا امروز گفته است که اگر این گزارش ها واقعیت داشته باشند، این کشتار “قساوتی در مقیاس تازه” به شمار می رود.
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی دولتی سوریه، بدون اشاره به ادعای مخالفان درباره اجساد، امروز در گزارشی اعلام کرد که شهر داریا “از وجود تروریست‌هایی که باقی مانده‌اند، پاک می‌شود”.
نیروهای بشار اسد از روز شنبه، چند روز پس از بمباران سنگین داریا، حمله تازه ای را به این شهر آغاز کرده اند .
باربارا پلت، خبرنگار بی بی سی در بیروت می گوید که این حمله بخشی از یک تلاش گسترده برای بازپس گیری حومه های جنوبی دمشق است، جایی که مخالفان در حال جمع آوری مجدد نیروهای خود هستند.
مخالفان می‌گویند که بسیاری از کشته‌شدگان در داریا “اعدام خودسرانه” شده‌اند.
گروه ناظران حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، گفته است که طی ۵ روز گذشته، ۳۲۰ نفر در داریا کشته شده اند.
به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالیت رسانه‌های خبری در سوریه اعمال می‌شود، تایید این ادعاها به طور مستقل امکان‌پذیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *