توقف پیگیری ۱۰ پرونده سنگین دولتی‌ها، با عنایت ویژه رهبری

 یکی از نزدیکان مصباح یزدی فاش کرد
توقف پیگیری ۱۰ پرونده سنگین دولتی‌ها، با عنایت ویژه رهبری

یکی از نزدیکان مصباح یزدی خبر داد که رهبری از دادگاهی شدن 10 پرونده سنگین تخلفات دولت احمدی نژاد جلوگیری کرده است. به نظر می رسد مصباح و نزدیکانش معتقدند ولی فقیه حق دارد حتی بر فساد گسترده دولت نیز سرپوش بگذارد و بر خطاهای گسترده دولتمردان و مسئولان نظام قلم عفو بکشد….

 یکی از نزدیکان مصباح یزدی خبر داد که رهبری از دادگاهی شدن ۱۰ پرونده سنگین تخلفات دولت احمدی نژاد جلوگیری کرده است.

 

به گزارش کلمه، در حالی که پیش از این هم گفته شده بود تعدادی از نزدیکان مشایی و احمدی نژاد و متهمان پرونده موسوم به جریان انحرافی، با دستور شخص رهبری محاکمه نشده و یا مشمول عفو شده اند، اکنون عباس نبوی از اعضای هیات علمی موسسه متعلق به مصباح یزدی در یک سخنرانی در مشهد فاش کرده که دولت فعلی در حدود ده پرونده قضایی سنگین دارد که هیچ یک از آنها به محکمه نرسیده اند.
به گفته این چهره تندروی نزدیک به مصباح، علت دادگاهی نشدن متخلفان سنگین دولت، توجه و حکم حکومتی رهبری بوده است. اما نبوی در عین حال بلافاصله گفته است: البته به این معنی نیست که رهبری جلوی محاکمه را گرفته اند؛ و نگفته که پس به چه معناست!
عنایت ویژه و حکم حکومتی رهبری که اکنون به اعتراف نزدیکان مصباح یزدی، مانع اصلی پیگرد قضایی متخلفان بزرگ دولت شده است، به زعم تئوریسین اصلی قرائت تنگ نظرانه و خشونت طلبانه از اسلام، محمدتقی مصباح یزدی، امری فراتر از قانون است.
به این معنا، به نظر می رسد مصباح و نزدیکانش معتقدند ولی فقیه حق دارد حتی بر فساد گسترده دولت نیز سرپوش بگذارد و بر خطاهای گسترده دولتمردان و مسئولان نظام قلم عفو بکشد.
رحیمی معاون اول احمدی نژاد، مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد و بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد از جمله چهره های شاخص دولت هستند که فساد اقتصادی و پرونده های قضایی آنها تاکنون فاش شده و احتمالا پرونده آنها از جمله ۱۰ پرونده ای باشد که عضو موسسه مصباح، عنایت ویژه رهبری را مانع از پیگرد آنها دانسته است. نام و جایگاه دیگر متخلفان در دولت، هنوز مشخص نیست.
امروز احمد توکلی هم در یک جمع دانشجویی، دولت را پر از افراد متهم و مساله دار توصیف کرد و گفت: وضع دولت در حال حاضر خوب نیست.
این نماینده مجلس که به خاطر انتقاداتش از دولت، از سوی دانشجویان حامی دولت مورد سؤال قرار گرفته بود، گفت: وقتی که صداقت وجود ندارد من باید چه کار کنم؟ بنده طبق وظیفه شرعی و نمایندگی خود ناظر بر دولت هستم و مقابل هر خلافی می‌ایستم.
توکلی صدا و سیما را هم متهم کرد که در حال حاضر به رفوگر خلاف‌های دولت تبدیل شده و سعی دارد پارگی مشکلات را بدوزد، و افزود: البته باید دوخت ولی وقتی این مسئله به سرنوشت مردم و انقلاب گره می‌خورد دیگر قابل چشم پوشی نیست.
حمایت های بی دریغ رهبری از احمدی نژاد که در سه سال اخیر به حمایت بی چون و چرا تبدیل شده و اکنون به اعتراف نزدیکان احمدی نژاد، به لاپوشانی و رفع و رجوع پرونده های تخلفات دولت ها رسیده، باعث شد که مجالس همدوره با احمدی نژاد، به خصوص مجلس هشتم، بارها در برابر دولت تحقیر شود و به خاطر حمایت های بی پایان دولت، حتی از انجام ساده ترین وظایف نظارتی و حداقل برخوردهای قانونی ممکن با تخلفات دولت نیز عاجز بماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *