قیمت دلار از مرز ۲۶۰۰ تومان گذشت

قیمت دلار از مرز ۲۶۰۰ تومان گذشت

 

 

 

برای چهارمین روز پیاپی آشفتگی در بازار ارز ایران ادامه پیدا کرده و قیمت انواع ارزها به شدت افزایش پیدا کرده است. دلار از مرز ۲۶۰۰ تومان فراتر رفته و پوند به ۴۱۰۰ تومان و یورو به ۳۳۲۰ تومان رسیده است.

این در حالی است قیمت دولتی این ارزها کمتر از نصف این رقم است و هر دلار آمریکا ۱۲۲۶ تومان، هر پوند۱۹۶۰ و هر یورو ۱۵۶۷ تومان است.

گزارش‌ها نشان می دهد که اکثر صرافی ها از خرید و فروش ارز خودداری می کنند اما قیمت ها همچنان در حال افزایش است.

دولت و بانک مرکزی در مقابل وضعیت بحرانی بازار ارز سکوت کرده اند، ولی غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرگزاری فارس گفته که بانک مرکزی از سه هفته قبل عرضه دلار به بازار را متوقف کرده است.

به گفته آقای مصباحی مقدم، “متاسفانه دولت بزرگترین اشتباه تاریخی انجام داه است که برای پاسخ به تقاضاهای بازار ارز تزریق نمی کند.”

به عقیده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، “توقف عرضه دلار توسط بانک مرکزی باعث افزایش قیمت شدید در بازار شده و اگر عرضه دلار بر اساس تقاضا بود، با افزایش شدید قیمت مواجه نمی شد.”

قیمت انواع ارز، امروز نسبت به روز گذشته به شدت افزایش داشته و هر دلار ۱۵۰ تومان، هر پوند ۱۸۰ تومان و هر یورو نیز نزدیک به ۲۰۰ تومان افزایش قیمت نشان می دهد.

دولت و بانک مرکزی ایران از نیمه دوم سال گذشته با طرح‌های مختلف سعی کرده‌اند تا قیمت ارز را در بازار کنترل کنند، اما نه فشار بر فروشندگان ارز یا بازداشت آنها، نه حذف ارز مسافرتی و نه برنامه تشکیل بازار بورس ارز، هیچ‌یک نتوانسته است مانع از افزایش قیمت ارز در بازار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *