«ارتش آزاد سوريه» از انتقال مقر فرماندهی خود از ترکيه به خاک سوريه خبر داد

«ارتش آزاد سوريه» از انتقال مقر فرماندهی خود از ترکيه به خاک سوريه خبر داد

 

«ارتش آزاد سوريه»، از گروه های مسلح مخالف حکومت بشار اسد،  اعلام کرده است که مقر فرماندهی خود را از ترکيه به مناطق«آزاد شده در داخل خاک سوريه» منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، رياض الاسد، فرمانده ارتش آزاد سوريه ، روز شنبه در ويدئويی که در سايت «يوتيوب»  قرار داده شده، گفته است:پس از برنامه موفقيت آميز تامين امينت مناطق آزاد شده در (داخل خاک سوريه)فرماندهی ارتش آزاد سوريه به مناطق آزاد شده منتقل شده است.

يک منبع نزديک به فرمانده ارتش آزاد سوريه به خبرگزاری رويترز گفته است رياض اسد دو روز پيش وارد خاک سوريه شده است.

اين منبع همچنين گفته است: «برنامه اين است که به زودی فرماندهی ارتش آزاد سوريه يا در ادلب يا در حلب مستقر شود.»

طبق اين گزارش انتقال مرکز فرماندهی ارتش آزاد سوريه به داخل اين کشور دو هفته طول خواهد کشيد.

به گزارش رويترز، ارتش آزاد سوريه يکی از مهم ترين گروه های مسلحی است که برای  سرنگونی بشار اسد رييس جمهوری سوريه مبارزه می کند.

طبق اين گزارش، به رغم اين که کشور هاي غربی خواهان سرنگونی بشار اسد هستند اما در عين حال نگران مسلح کردن گروههای شورشی با ديدگاههای متفاوت  هستند. در همين زمينه،  ديپلمات های غربی گفته اند که خواهان مشخص شدن وضعيت فرماندهی گروه های مسلح مخالف در سوريه هستند. 

خبرگزاری رويترز اضافه کرده است، ترکيه که هم اينک ميزبان بيش از ۸۰ هزار  پناه جوی سوری است با فشارهايی برای فاصله گرفتن از بحران سوريه روبه رو است.

در همين حال شاهدان عينی گفته اند که یک جنگنده نيروی هوايی سوريه  توسط شورشيان در استان ادلب سرنگون شده است .

به گزارش خبرگزاری رويترز، شاهدان عينی گفته اند، به دنبال حمله مخالفان به يک پايگاه ارتش در شهر اتريب در استان ادلب حمله کردند و  هنگامی که اين جنگنده برفراز مواضع نيروهای شورشی در حال پرواز بود هدف قرار گرفته شد.

فعالان سوری می گويند، از آغاز ناآرامی ها در سوريه از ۱۸ ماه پيش تاکنون  دست کم ۲۷ هزار نفر کشته شده اند که اکثر کشته شدگان را شهروندان غير نظامی تشکيل می دهند.

به گزارش رويترز، عمليات ارتش سوريه برای پاکسازی مناطقی در حومه دمشق روز شنبه همچنان ادامه داشته و برخی از شاهدان عينی در منطقه حجره الاسود گفته اند نيروهای امنيتی خانه های آنها را به آتش کشيده اند.

طبق اين گزارش اجساد شماری از کشته شدگان  برای شناسايی آنها در بيمارستان  فلسطينی ها در حجره الاسود قرار داده شده بود. کارکنان اين بيمارستان گفته اند که تعداد اجساد بيش از  ۶۰ جنازه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *