پایان فعالیت‌ خطوط هوایی «ایر اِشیا» و «بی‌ام‌آی» در ایران

پایان فعالیت‌ خطوط هوایی «ایر اِشیا» و «بی‌ام‌آی» در ایران

 

 

گزارش‌ها حاکی است شماری از شرکت‌هایی هواپیمایی خارجی و از جمله خطوط هوایی «ایر اشیا» از مالزی و «بی‌ام‌آی» از بریتانیا فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرده‌اند.

 

 

 

به گزارش رادیو فردا، شرکت هوایی ایر اژیا که هفته‌ای چهاربار میان تهران و کوالالامپور پرواز داشت، روز دوشنبه هفدهم مهرماه اعلام کرد به دلیل شرایط سخت کسب و کار و به ویژه وضعیت نامتعادل ارزش پول رایج ایران، از یکشنبه آینده پروازهای کوالالامپور-تهران را تعلیق می‌کند. 

این گزارش همچنین می‌گوید شرکت بریتانیایی بی‌ام آی هم اعلام کرده چون این شرکت به طور کامل در اختیار شرکت هوایی بریتانیا، بریتیش ایرویز قرار گرفته، از روز شنبه آینده تمام پرواز‌ها به ایران را متوقف کرده و هرکسی هم که بلیط خریده باشد، پول او بازگردانده می‌شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، آژانس‌های جهانگردی در تهران همچنین گفته‌اند شرکت هوایی گرجستان هم که هفته‌ای چهار بار به تهران پرواز داشته هم مشغول بررسی لغو فعالیت‌های خود در ایران است. با این حال شرکت هواپیمایی گرجستان این خبر را خود تایید نکرده است.

دیگر شرکت‌های هوایی از جمله لوفت هانزا، خطوط هوایی اتریش، آلیتالیا و کی ال‌ام، هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و به تهران پرواز دارند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود می‌گوید شرکت هواپیمایی اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرده هفته‌ای پنج پرواز به تهران دارد و قرار هم نیست همکاری خود با ایران را پایان دهد.

ایران در ماه‌های گذشته شاهد افزایش تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به ویژه در بخش انرژی بوده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم تحریم شده است. بازار ارز در ایران در ماه‌های گذشته دچار افت شدید قیمت شده و هنوز نامتعادل گزارش می‌شود.

هفته گذشته ریال ایران در برابر دلار افت شدیدی داشت به طوری که صرافی‌ها تعطیل شد.
خبرگزاری مهر، ‌ فضای بازار ارز تهران در روز دوشنبه- ۱۷ مهرماه- را امنیتی توصیف کرده و از آغاز دور جدید از بازداشت دلالان بازار ارز خبر داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *