اعتصاب ۴۰۰ کارگر در تبريز وارد هفته سوم شد

اعتصاب ۴۰۰ کارگر در تبريز وارد هفته سوم شد

اعتصاب ۴۰۰ کارگر کارخانه “بنيان ديزل” تبريز وارد بيستمين روز شده است.

 

به گزارش تارنمای کلمه، اين کارگران در اعتراض به “انتقال اجباری” به کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در ساير شهرهای استان آذربايجان شرقی دست به اعتصاب زده‌اند.

 

محمدرضا زنوزی مطلق، مديرعامل و مالک کارخانه بنيان ديزل تبريز گفته است: “کسانی که داوطلبانه منتقل نشوند اخراج و به محض اتمام قراداد بيکارخواهند شد.”

 

به گفته کارگران، “اين کارخانه مشکلی در توليد ندارد و مشکلات به‌وجود آمده ناشی از تعمد مديريت برای به بحران کشاندن وضعيت کارخانه است. کارگران معتقدند که هدف مدير عامل کارخانه تغيير کاربری و فروش زمين کارخانه است”.

 

شرکت بنيان ديزل با بيش از ۴۰ سال تجربه در زمينه توليد موتورهای ديزلی يکی از نخستين توليدکنندگان اين نوع موتور‌ها در ايران به شمار می‌رود و در کنار توليد و مونتاژ موتورهای ديزلی از سال ۷۶ برای ساير شرکت‌های موتورساز کشور نيز خدمات ارائه می‌کند.

اين شرکت در سال ۱۳۴۸ تحت ليسانس شرکت درمن انگلستان و با هدف مونتاژ اين نوع موتور‌ها تاسيس شد و فعاليت خود را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در سال ۵۵ نيز طی قراردادی با شرکت ولوو سوئد، خط مونتاژ و تست اين موتورها را برای نصب در کاميون‌های توليدی شرکت زامياد راه‌اندازی کرد.

 

شرکت بنيان ديزل در بهمن سال ۸۶ از طريق بورس اوراق بهادار توسط سرمايه گذاری فولادگس‌تر کوثر خريداری شد.

 

کلمه نوشته است: “محمدرضا زنوزی مطلق، مديرعامل و مالک فولاد گستر کوثر است که به‌واسطه اتهامات مالی و بدهی به بانک‌ها تاکنون چندين‌بار بازداشت شده بود و در تيرماه گذشته نيز سخنگوی قوه قضائيه در نشست خبری خود، ضمن تأييد خبر بازداشت زنوزی علت بازداشتش را مسائل مالی اعلام کرده بود.”

 

وی چندی پيش با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. فولاد گستر تبريز، بانک گردشگری، هواپيمايی آتا، کارخانه بنيان ديزل، فولاد بناب، فولاد سهند، ايران خودرو تبريز، درپاد، گروه صنعتی ياقوت صنعت و شرکت بازرگانی شاهين از جمله مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی بودند که زنوزی مالک يا سهامدار آن‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *