اتحادیه اروپا ۳۵ موسسه و شخص حقیقی ایرانی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا ۳۵ موسسه و شخص حقیقی ایرانی را تحریم کرد

 

 

یک دیپلمات اروپایی در گفت و گو با رادیو فردا اعلام کرد که در نشست روز دوشنبه- ۲۴ مهر- وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، یک فرد مرتبط با برنامه اتمی ایران و ۳۴ موسسه ایرانی در فهرست تحریم های تازه این اتحادیه قرار گرفتند؛ بنا بر گزارش‌ها، صادرات گاز ایران نیز از حوزه‌های تحریمی جدید اتحادیه اروپا است.

 

 

 

این دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار اعزامی رادیو فردا به لوکزامبورگ گفت که نمی‌تواند در مورد هویت فرد تحریم‌شده اطلاعات بیشتری بدهد اما گفت که وی مرتبط با برنامه اتمی ایران است و از این پس ورود او به کشورهای اتحادیه اروپا نیز ممنوع خواهد شد.

به گفته این دیپلمات، تحریم‌های تازه در بخش‌هایی به غذا و دارو نیز مرتبط می‌شود و دولت‌های اتحادیه اروپا جزئیات این محدودیت‌ها را بعداً به طور رسمی اعلام خواهند کرد.

این دیپلمات افزود که این فرد و ۳۴ موسسه مورد تحریم «به دولت ایران کمک می‌کنند» و اتحادیه اروپا دارایی‌های آنها را مسدود خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: با تصویب تحریم‌های جدید، صدور فلزات و نرم‌افزاری که می‌تواند در صنایع ایران به‌ویژه صنایع موشکی استفاده شود، ازجمله گرافیت‌ برای صنعت فولادسازی، از اروپا به ایران ممنوع خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *