محمود احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین به آیت الله صادق لاریجانی نامه نوشت

محمود احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین به آیت الله صادق لاریجانی نامه نوشت

 

 

 

 

محمود احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین به رییس قوه قضائیه نامه نوشت .

آن طور که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعلام کرده است، درمتن نامه رئیس جمهور به  رئیس قوه قضائیه آمده است: «اطلاع دارید که بازدید اینجانب از زندان اوین برای روز دوشنبه 17-07-91 برنامه‌ریزی و روز یکشنبه 16-07-91 از طریق وزیر محترم دادگستری به آن قوه محترم اعلام گردید. پس از ساعتی ایشان اعلام کردند که مسئولین قوه قضائیه می‌خواهند که این بازدید به روزهای آینده موکول گردد. مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید معمول گردد».
مدتی قبل روزنامه رسمی دولت از قول یک منبع آگاه، اعلام کرده بود که «رئیس جمهور قصد دارد به زودی از زندان اوین بازدید نماید و در این برنامه رئیس جمهور از همه بندها و بخش های زندان اوین بازدید خواهد کرد.»
احمدی نژاد نخستین رئیس جمهوری است که درخواست بازدید از زندان اوین را داده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که در جریان سفر رئیس جمهور به نیویورک، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی وی براساس حکم دادگاه روانه زندان شد.
به دنبال انتشار این خبر، اولین واکنش را سخنگوی قوه قضائیه داشت. غلامحسین محسنی اژه ای در واکنش به بازدید احتمالی رئیس جمهور از زندان اوین برای ملاقات با علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای وی، گفت: «سازمان زندانها ضوابط و مقررات دارد و زندان دارای بازداشتگاه موقت و دائمی است. آنهایی که بازداشت موقت هستند حتما باید با قاضی پرونده هماهنگ شود و حتی مقامات قوه قضائیه هم نمی توانند با این افراد ملاقات داشته باشند. در ضمن زندان ساعت خواب و بازدید و ملاقات دارد و باید هماهنگ شود.»
علی رازینی معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه هم در گفت و گویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مطرح می کنند آیت الله آملی لاریجانی مخالف بازدید رئیس جمهور از زندان اوین است، گفت: ایشان مخالف نیست، بلکه هر موضوعی باید دارای ضابطه و قانون باشد.  وی با بیان اینکه مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟، گفت: جای رئیس جمهور قوه مجریه است و باید کارهای اجرایی را انجام دهد. زندان های کشور نیز زیر مجموعه قوه قضاییه است و هر کس باید کار خود را انجام دهد.

 

 

متن نامه محمود احمدی نژاد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
آیت‌الله صادق لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه
 
سلام علیکم؛
اطلاع دارید که بازدید اینجانب از زندان اوین برای روز دوشنبه 17-07-91 برنامه‌ریزی و روز یکشنبه 16-07-91 از طریق وزیر محترم دادگستری به آن قوه محترم اعلام گردید. پس از ساعتی ایشان اعلام کردند که مسئولین قوه قضائیه می‌خواهند که این بازدید به روزهای آینده موکول گردد.
 
مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید معمول گردد.
 
محمود احمدی‌نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *