وزیر نفت: اگر تحریم‌ها تشدید شود صادرات نفت را قطع می‌کنیم

وزیر نفت: اگر تحریم‌ها تشدید شود صادرات نفت را قطع می‌کنیم

 

 

 

 

 

 

رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، که به امارات متحده عربی سفر کرده است روز سه‌شنبه، دوم آبان ماه، گفت: در صورتی که غرب تحریم‌های خود را علیه ایران تشدید کند جمهوری اسلامی هم در مقابل اقدام به قطع صادرات نفت خود خواهد کرد.

به گزارش رادیو فردا، رستم قاسمی خطاب به کشورهای غربی گفت: «اگر به افزایش تحریم‌ها ادامه بدهید ما هم صادرات نفت مان به دنیا را قطع می‌کنیم».

وی افزود: «طرحی احتیاطی آماده کرده‌ایم تا کشور را بدون هیچ‌گونه درآمد نفت اداره کنیم.»

آقای قاسمی بدون توضیح در مورد این «طرح» اظهار داشت که «تا الان مشکلات جدی نداشته‌ایم، اما اگر به تحریم‌ها اضافه شود طرح احتیاطی را اجرا خواهیم کرد.»

اعلام تهیه طرحی برای اداره امور کشور ایران بدون درآمد نفت در حالی بیان می‌شود که در شرایط فعلی بخش اعظم درآمد دولت ایران از محل صدور نفت تأمین می‌شود و به گفته اکبر ترکان، معاون وزیر نفت در دولت نهم، وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی در دو سال گذشته افزایش داشته‌است.

جدی ندانستن مشکلات متأثر از تحریم‌ها علیه ایران توسط وزیر نفت ایران در حالی بیان می‌شود که بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، صادرات نفت خام ایران نسبت به پارسال نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد و تحریم‌های فزاینده غرب باعث سقوط شدید ارزش پول ملی ایران شده‌است.

مقام‌های ایرانی در واکنش به تشدید تحریم‌ها علیه خود تاکنون تهدیدهای مختلفی را ابراز کرده‌اند ازجمله تهدید به بستن تنگه راهبردی هرمز به روی عبور و مرور نفتکش‌ها به سوی بازارهای جهانی.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *