بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در مورد بازداشت غیرقانونی اعضای حزب در کرج

بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در مورد بازداشت غیرقانونی اعضای حزب در کرج

www.paniranist.info

تعدادی از اعضای حزب پان ایرانیست در شامگاه دوشنبه دوم آذرماه در منزل شخصی رضاکرمانی در کرج بازداشت و به پاسگاه شهرک ناز کرج منتقل شدند. هفت تن از ۱۰ تن عضو بازداشت شده پان ایرانیست تا کنون آزاد شده‌اند و سه تن از اعضای حزب پان ایرانیست حجت کلاشی، اوژن اکبری و اکبر جاوید کماکان در بند اطلاعات زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برند.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعمال فشار بر روی مهندس رضا کرمانی و دیگر اعضای این حزب با قانونی خواندن فعالیت‌های خود طبق نص صریح قانون اساسی خواستار پاسخگویی مسولان و آمران اعمال فشارهای غیر موجه و غیر قانونی بر اعضای حزب شدند. همچنین نسبت به رفتار نامناسب و دور از شأن مامورین با حسین شهریاری اعتراض کردند.

متن کامل بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست را در ادامه می‌خوانید:

به نام خداوند جان و خرد

بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون بازداشت­ غیر قانونی تعدادی از اعضای حزب در کرج

به اطلاع هم میهنان گرامی می‌رساند در شامگاه دوم آذرماه ۱۳۹۱ هشت نفر از اعضای حزب پان­ایرانیست، سروران حسین شهریاری، حجت کلاشی، هومن اسکندری، فرهاد باغبانی، کسری علاسوند، اوژن اکبری، علیرضا سلیمانی و اکبر جاوید که برای دیدار با مهندس رضا کرمانی به منزل مسکونی ایشان در کرج رفته بودند توسط نیروهای اطلاعاتی و انتظامی این شهرستان بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی زندان رجایی شهر منتقل گردیدند.

شب گذشته پنج نفر از یاران ما آزاد و تا لحظه تنظیم این بیانیه هنوز سه تن از اعضای حزب سروران حجت کلاشی، اوژن اکبری و اکبر جاوید در بازداشت به سر می‌­برند.

در این رابطه سازمان جوانان حزب پان­ایرانیست لازم می‌داند توجه هموطنان و مقامات ذیربط و مسوولان عالیرتبه سیاسی، قضایی و امنیتی نظام را به موارد زیر جلب ­نماید:

۱- محدودیت­های ایجاد شده توسط دستگاه­های امنیتی و انتظامی استان البرز برای مهندس رضا کرمانی و اعمال فشار برای جلوگیری از دیدار همرزمان و یاران حزبی با ایشان، غیرقانونی بوده و به نوعی سوء استفاده از قدرت است. همچنین غارت و ضبط چندین باره­ی اموال و لوازم شخصی مهندس کرمانی از جمله لپ­تاپ، کامپیو‌تر شخصی، اسناد تاریخی، کتاب، پرچم ایران و… ظلم مضاعفی است که در حق ایشان و البته بسیاری از هموطنان دیگر می‌شود.

۲- بازداشت اعضای حزب پان­ایرانیست به مانند دفعات گذشته برخلاف قانون است. مطابق با نص صریح قانون اساسی، حزب پان ایرانیست حق فعالیت دارد و هیچ کس نمی‌تواند ما را از این حق منع نماید. اعمال فشارهای غیر موجه و غیر قانونی بر اعضای حزب از جمله اقدامات خلاف قانونی است که لازم بوده و هست مسوولان نظام در این مورد به جای انحصارطلبی به پاسخگویی بپردازند.

۳- در این نوبت از بازداشت‌ها رفتار نامناسب و دور از شأن یکی از بازجوهای امنیتی با سرور حسین شهریاری در بازداشتگاه امنیتی زندان رجایی شهر مورد اعتراض است.

با توجه با موارد فوق و موارد متعدد دیگر که منجر به نقض گسترده حقوق شهروندی، سیاسی و قانونی پان­ایرانیست­‌ها گردیده، حزب پان­ایرانیست ضمن آنکه حق خود برای طرح شکایت از مسوولان ذیربط را محفوظ می‌داند، خواستار آزادی بی‌قید و شرط و هر چه سریع‌تر یاران زندانی و نیز سایر هموطنانی است که به دلیل اختلاف عقیده با حاکمان در حصر و حبس روزگار را سپری می‌نمایند.

سازمان جوانان حزب پان­ایرانیست ضمن تقبیح این رفتارهای نا‌سنجیده و غیر مسوولانه، به مسوولین مربوطه هشدار می‌­دهد اعمال فشار و ایجاد محدودیت بر میهن پرستان در این برهه سرنوشت­ساز از تاریخ، که سرزمین و ملت ایران با تهدیدات گوناگون و متعدد بیگانگان و بیگانه پرستان روبروست، به مثابه تضعیف ارکان ملی و اقدام غیر مستقیم علیه امنیت ملی و منافع ملت بزرگ ایران است.

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان­ ایرانیست

۴ آذر ماه ۱۳۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *