حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد

حسین رونقی ملکی‌، وبلاگ نویس محبوس در زندان اوین از روز گذشته در اعتراض به شرایط زندان و بیماری دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی سیاسی که پیش‌تر در دیدار با خانواده ‌اش اعلام کرده بود در صورت عدم رسیدگی و بی‌ توجهی‌ مسئولان در قبال جانش دست به اعتصاب غذا خواهد زد، سرانجام از دیروز جمعه ۱۸ مرداد مجددا وارد اعتصاب غذا شده است. و همچنین پدر ایشان، سید احمد رونقی ملکی‌ باید به شعبه ۸ بازپرسی نزد قاضی هاشم‌نژاد جهت توضیحات و اتهام‌های مطرح شده حاضر گردد.

سید احمد رونقی ملکی‌ پدر این فعال زندانی پیش‌تر در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر از وخامت وضعیت جسمی‌ این زندانی خبر داده و تصریح کرده بود با وجود اینکه اکثر پزشکان گفته‌اند حسین رونقی نباید در زندان بماند، اما کار‌شناسان پرونده با مرخصی درمانی او مخالف هستند.

حسین رونقی ملکی‌ که پس از بازداشت مدت ۱۳ ماه را در سلول‌های انفرادی و تحت فشار شدید جسمی‌ و روحی‌ به سر برده است، از بیماری‌های مختلفی‌ از جمله مشکلات شدید کلیه، پروستات و خونریزی معده رنج می‌‌برد و پیش از این به علت انجام عمل جراحی کلیه مدتی‌ را در کما به سر برد.

حسین رونقی ملکی‌، فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و از مسئولین کمیته مبارزه با سانسور بود که نخستین بار به همراه برادرش حسن در تاریخ ۲۲ آذرماه ۸۸ در منزل پدری ‌اش در شهر ملکان آذربایجان به بازداشت نیروهای امنیتی در آمد. فشارهای شدیدی که در زندان بر این فعال حقوق بشر وارد آمده بود موجب شد که وی در تاریخ سوم خرداد ۸۸ دست به اعتصاب غذا بزند که عدم پاسخگویی مسئولین به خانواده ‌اش موجب شد تا مادر وی نیز به همراه او به مدت دو هفته دست به اعتصاب غذا بزند. این وبلاگ نویس در مرداد ۸۹ نیز به دلیل بالاگرفتن فشار‌ها بر وی جهت اخذ اعتراف تلویزیونی مجددا ۱۰ روز را در اعتصاب غذا گذراند.

پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از حبس آقای رونقی در بند ۲-الف سپاه در زندان اوین، سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر‌عباسی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که در‌‌‌ همان زمان با وجود شکسته بودن دستش از امضای حکم خودداری کرده و مورد ضرب و شتم رئیس دفتر و ماموران همراه قرار گرفت. حکم صادره برای وی در تاریخ ۱۰ آذر ۸۹ به اتهام «عضویت در ایران پروکسی»، «توهین به رهبری» و توهین به ریاست جمهوری به تأیید رسید و جهات اجرا حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

1 دیدگاه برای «حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *