بیانیه سازمان‌های برون مرز حزب پان ایرانیست پیرامون اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی نصر

سازمان‌های برون مرز حزب پان ایرانیست، روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ طی بیانیه‌ای ضمن ضمن اعتراض به انتقال ابوالفضل عابدینی به زندان کارون اهواز خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر مسولین به خواسته‌های این زندانی سیاسی و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات وخیم جسمی بر وی شد.

 

a
متن بیانیه سازمان‌های برون مرز پان ایرانیست به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد
پاینده ایران

بار دیگر ملت ایران شاهد ستمی است که بر یکی از فرزندان برومند این مرز و بوم روا می‌شود. پانزده روز است که ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی و از اعضای حزب پان ایرانیست به دلیل نقض حقوق قانونی خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این جوان میهن دوست از سال ۸۸ و به دلیل عضویت در حزب پان ایرانیست، فعالیت مطبوعاتی و دفاع از حقوق کارگران کارخانه نیشکر اهواز به تحمل ۱۲ سال محکوم شده است که تا کنون چهار سال آنرا بدون مرخصی در زندان سپری کرده است.

اینبار بعد از ادای شهادت در حضور بازپرس پرونده رسیدگی به قتل ستار بهشتی پیرامون مشاهده آثار ضرب و شتم بر روی صورت و بدن مقتول، فشار‌ها بر روی این جوان عدالتخواه افزایش یافته و سرانجام در تاریخ ۵ مردادماه بدون ارائه توضیحی به زندان کارون اهواز منتقل شد و از‌‌ همان زمان انتقال به اعتصاب غذای نامحدود دست زده است. پانزده روز پی در پی اعتصاب غذا در بند ۸ زندان کارون اهواز، با توجه به هوای گرم و محیط آلوده زندان نگرانی‌ها پیرامون وضعیت این زندانی سیاسی را افزایش می‌دهد.

همه این فشار‌ها به ابوالفضل عابدینی در حالی صورت می‌گیرد که وی در طول مدت فعالیت‌های حزبی و خبرنگاری خود گامی خارج از حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق هم میهنانش برنداشته است و حال با وجود تجزیه طلبان عرب باید از نظر جانی نیز در زندان کارون اهواز با عدم امنیت مواجه باشد.

در حالی که جامعه منتظر اصلاح رویهٔ غلط سابق و پایان فضای امنیتی و گریز از قانون است این نوع از رفتارهای غیر قانونی و نقض حقوق شهروندی نمی‌تواند با انتظارات بحق ملی تناسبی داشته باشد و مرحمی بر جراحات عمیق اجتماعی باشد.

سازمان‌های برون مرز حزب پان ایرانیست با تاکید بر عدالت قضایی خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت این مبارز سیاسی و رفع تضییقات و فشارهای غیر قانونی است.

حزب پان ایرانیست امیدوار است بزودی با تکیه بر دادرسی عادلانه، فعالان سیاسی، آزادیخواه و میهن پرست از پشت می‌له‌ها و بدون زنجیر، پایند و دستبند به آغوش جامعه بازگشته و به تحقق منافع ملی و فضای وحدت یاری رسانند.
در پایان تاکید می‌داریم ایجاد هر گونه مشکل جسمی ناشی از ادامه اعتصاب غذای این زندانی میهن دوست معادل وارد شدن هزینه دیگری بر حاکمیت بر اثر بی‌تدبیری خواهد بود.
سازمان‌های برون مرز پان ایرانیست
بیستم مرداد ۱۳۹۲ خورشیدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *