مادر حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد

زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی که از دو روز پیش در اعتراض به وضعیت فرزندش در زندان دست به اعتصاب غذا زده است، امروز پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه در مورد دلیل اقدامش گفت: اعتصاب غذا کردم، شاید کسی صدایمان را بشنود.

 

130822095104_houssein_rounaghi_512x288_facebook

 

خانم موسوی در گفت و گو با بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به اینکه فرزندش در پی اعتصاب غذا در شرایط نامناسبی به سر می‌برد و دچار خونریزی معده شده است، گفت: “حسین مریض است، به پسرم مرخصی نمی‌دهند.”

مادر حسین رونقی همچنین گفت: “فقط می خواهم آقای لاریجانی، رییس قوه قضاییه و دادستان تهران به پسرم مرخصی درمانی بدهند. من حتی از آقای احمد شهید هم کمک می خواهم. اگر می خواهند حسین را بکشند، خب بکشند اینقدر عذاب مان دیگر ندهند. ما هر هفته از تبریز به تهران می رویم. اینقدر در این ۴ سال پول خرج کردیم که دیگر به شمارش نمی آید. دیگر نمی دانیم چه کنیم.”

حسین رونقی، وبلاگ نویس سیاسی، خواهان آن شده که برای درمان به خارج از زندان منتقل شود. آقای رونقی از روز جمعه ۱۸ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده و در نامه‌ای انتقادآمیز به دادستان تهران، او را در جریان اعتصاب غذای خود قرار داده است.

وی گفته است در حمایت از اعتراض و اعتصاب ابوالفضل عابدینی نصر و اعتراض به وضعیت دیگر زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده.

حسین رونقی پس از انتخابات بحث برانگیز سال ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و رییس جمهور، به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

حسین رونقی پس از ۳۲ ماه حبس با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد اما بار دیگر در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ هنگام امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی بازداشت و با حکم شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی تبریز به اتهام “پخش نان کپک زده و تمرد از مامور” به پنج ماه حبس محکوم شد.

به گفته پدر آقای رونقی فرزندش در طول دوران زندان یک کلیه خود را به طور کامل از دست داده و کلیه دیگرش ۲۰ درصد از بین رفته است.

حسین رونقی ملکی در محیط مجازی با نام بابک خرم دین شناخته می شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *