فرمانده کل سپاه: سوریه برای آمریکا به ویتنام دوم تبدیل خواهد شد

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه به مقام‌های ایالات متحده هشدار داد در صورت بروز جنگ٬ سوریه برای آن‌ها تبدیل به «ویتنام دوم» شده و اسرائیل نیز «نابود» خواهد شد.

 

download (31)
آقای جعفری روز چهارشنبه (ششم شهریور) به خبرگزار «تسنیم» گفته اگر آمریکا به سوریه حمله کند این کشور «به قتلگاه و معرکه‌ای بسیار خطرناک‌تر از ویتنام برای آمریکا تبدیل خواهد شد.»
وی همچنین به مقام‌های اسرائیلی هشدار داد که «حمله نظامی آمریکا به سوریه به معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.»
این فرمانده سپاه به برخی کشور‌های منطقه حامی حمله به سوریه هم گفته است: «آتش این جنگ‌طلبی تنها به سوریه محدود نخواهد شد و دامن همه جنگ‌افروزان و حامیان آن‌ها را خواهد گرفت.»
حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این رابطه به آمریکا و غرب هشدار داده هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه٬ اسرائیل را به کام آتش خواهد فرستاد.
فیروز‌آبادی اضافه کرده است: «آمریکا، انگلیس و سایر هم پیمانان آن‌ها در لشکرکشی به منطقه و سوریه زیان خواهند دید.»
با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی آمریکا و بریتانیا برای حملات نظامی محدود به سوریه٬ ادبیات جنگ و تهدید بار دیگر در اظهارات و سخنرانی‌های فرماندهان نظامی حاکم بر ایران پر رنگ‌تر شده است.
جمهوری اسلامی یکی از سرسخت‌ترین متحدان و حامیان بشار اسد محسوب می‌شود و در دو سال گذشته نیرو‌های نظامی این کشور در جنگ با مخالفان در سوریه حضور قابل توجهی داشته‌اند.
علی خامنه‌ای و حسن روحانی به همراه دیگر روحانیون و نظامیان در جمهوری اسلامی در یک هفته گذشته بار‌ها به غرب نسبت به حمله نظامی به سوریه هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *