احتمال ارجاع موضوع حصر موسوی و کروبی به شورای عالی امنیت ملی

همزمان با انتصاب علی شمخانی به دبیری شورای امنیت ملی از سوی رییس جمهوری، محمدتقی کروبی از موافقت رهبری برای ارجاع پرونده حصر به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

 

images

 

محمدتقی کروبی در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشته است: چند هفته پیش در محافل سیاسی خبری از دیدار آقای هاشمی با رهبری بیان شد که در آن موضوع پایان دادن به وضعیت حصر و حبس غیر قانونی رهبران جنبش سبز مورد توجه رئیس مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفته بود. در همین راستا شنیده شد که رهبری موافقت خود را با ارجاع این پرونده به شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند تا این شورا با دبیر جدید به موضوع حبس غیر قانونی ورود ماهوی داشته باشد. انتخاب آقای شمخانی بعنوان فردی لایق و توانمند که در دوران جنگ سابقه ارزشمندی داشته و همواره در کنار مردم و کشور بوده هم جای تقدیر و تشکر دارد و هم امیدی برای رفع حصر رهبران دربند. به امید آزادی همه زندانیان سیاسی وعقیدتی.

هر چند حصر غیرقانونی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به گفته فرمانده ناجا با دستور رهبری صورت گرفته است اما محمدباقر قالیباف در جریان تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که «موسوی و کروبی با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در حصر خانگی به سر می‌برند». ادعایی که تاکنون از سوی هیچ یک از مقامات رسمی کشور عنوان نشده بود.

حصر غیرقانونی میرحسین و کروبی تاکنون بارها مورد انتقاد و مخالفت گروه های سیاسی، مراجع و علما قرار گرفته است. در جریان مبارزات انتخاباتی هم یکی از خواسته ها و مطالبات گروهی از شرکت کنندگان در انتخابات رفع حصر از موسوی و کروبی و آزادی زندانیان سیاسی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *