دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل با ظریف

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، صبح یک شنبه با وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

 

ظریف

به گزارش وزارت امور خارجه،دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به پیشینه همکاری ها و تعاملات خوب ایران با سازمان ملل متحد در عرصه منطقه درباره امور بشردوستانه و کمک های اضطراری به مهاجران و آوارگان از جمله در دو کشور افغانستان و عراق، آمادگی کشورمان را برای توسعه، گسترش و تعمیق این همکاری ها اعلام کرد.

او با اشاره به اوضاع حساس و پیچیده در منطقه از جمله بحران جاری در سوریه، به تشریح تلاش های سیاسی و دیپلماتیک برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز مسائل سوریه و هم چنین کمک های انسان دوستانه کشورمان در ابعاد مختلف به مردم سوریه پرداخت.

وزیر امور خارجه با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر حل و فصل آن از طریق سیاسی و مخالفت و محکومیت با هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر کس و در هر جا، از کارآمدی تلاش های دیپلماتیک در عبور از این مرحله حساس ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد سازمان ملل متحد به همراه دیگر کشورهای تاثیرگذار نقش موثر و سازنده و مستقل خود را برای پیگیری و موفقیت کامل این تلاش های سیاسی در راستای حل و فصل کامل این بحران و رفع تبعات انسانی آن بر زندگی مردم در منطقه ایفاء کند.

ظریف هم چنین با اشاره ظرفیت ها و تجارب خوب ایران برای مقابله با بلایای طبیعی در داخل و خارج از ایران، آمادگی کشورمان را برای تبادل و انتقال تجربیات و همکاری تنگاتنگ با دفتر سازمان ملل در تهران در این ارتباط اعلام کرد.

والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با ظریف، بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات منطقه و به ویژه تقویت و گسترش بیش از پیش امور بشردوستانه و کاهش درد و رنج مردم در برخی از کشورهای منطقه از جمله سوریه از طریق تسهیل کمک رسانی به مردم این کشور تاکید کرد.

او هم چنین با اشاره به مذاکرات خوب و مفید خود در تهران، از ظرفیت ها و تجارب سازمان های مختلف کشورمان در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری در داخل ایران و در سطح منطقه تقدیر کرد و همکاری بیش از پیش بین دفتر سازمان ملل و این سازمان ها برای بهره گیری از تجارب ایران در این زمینه ها در عرصه منطقه یی و نیز در شبکه جهانی کمک های بشردوستانه را خواستار شد.

وی هم چنین با ابراز نگرانی از تداوم ناامنی در سوریه و تاثیر آن بر افزایش تعداد آوارگان و مهاجران، ابراز امیدواری کرد با تلاش های کشورهای موثر از جمله ایران این بحران از راه های سیاسی حل و فصل شود و ثبات و امنیت به سوریه بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *