شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران رای داد

شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین جلسه خود در دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، به انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران رای داد.

 

دانشگاه پزشکی

 

به گزارش  مهر،محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جزئیات جلسه شورا در این باره گفت: ستور ديگر اين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئله انتزاع دانشگاه علوم پزشكي ايران از دانشگاه علوم پزشكي تهران بود كه مباحث گوناگوني از قبل در اين زمينه مطرح شده بود و كارشناسي‌هاي فراواني در خصوص آن ارائه شده بود.

وی افزود: دکتر هاشمی وزیر بهداشت نيز با توجه شروع سال تحصيلي جديد و اينكه كارها بتواند روال خود را پيدا كند درخواست اظهار نظر رسمي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه را داشت.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: همچنين مجموعه وزارت بهداشت و دو دانشگاه علوم پزشكي تهران و ايران مسائل آموزشي، دانشجويي و… را پي‌گيري كرده بودند.

دكتر مخبر دزفولي گفت: نهايتا موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشكي ايران از تهران به راي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي گذاشته شد و با راي قاطع به تصويب رسيد و دانشگاه علوم پزشكي ايران از تهران منتزع شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: اميدواريم دانشگاه علوم پزشكي ايران فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي و خدمات درماني خود را بهتر از گذشته انجام دهد.

پیش از این شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ماده واحده مصوب 735  جلسه مورخ  25 تیرماه 92 تایید کرده بود ادغام يا انتزاع هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي از جمله دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، حسب مورد از اختيارات وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.

اما پس از آن به دلیل مسائل متعدد و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری موضوع به مشکل برخورده بود و مقرر شد نظر کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه ارائه شود.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی ایران در آبان ماه سال 89 منجل و بخش های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی به دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش های خدماتی و درمانی به دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شده بود. در فروردین ماه 92 دوباره بحث احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی رای به احیای مجدد این دانشگاه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *