فهرست دیگری برای آزادی زندانیان سیاسی «وجود ندارد»

خبرگزاری مهر به نقل از «يک مقام آگاه» بدون ذکر نام او آزادی تعدادی ديگر از زندانيان سياسی در روزهای آينده را «در حد شايعه» دانسته و می‌گوید که «ليست ديگری برای آزادی زندانيان جديد در روزهای آينده وجود ندارد».

 

زندان اوین

اين مقام آگاه روز شنبه، ۳۰ شهريور، گفته است که دلیل آزادی برخی از زندانیان سیاسی در روز چهارشنبه گذشته «آزادی مشروط، مرخصی و پايان دوران محکوميت» آنها بوده است.
عصر روز چهارشنبه، آزادی ۱۲ نفر از زندانيان سياسی و عقيدتی زندان اوين موجی از خوشحالی را در نزد عده بسیاری از فعالان سياسی به دنبال داشت و اين انتظار را به وجود آورد که در روزهای آينده نیز تعداد ديگری از زندانيان سياسی و عقيدتی از زندان اوين و ديگر زندان‌ها آزاد شوند.
محبوبه کرمی، مريم جليلی، فيض‌الله عرب‌سرخی، محسن امين‌زاده، ميرطاهر موسوی، علی خدابخش، نسرين ستوده، نادر بابايی، محمدعلی ولايتی، حسين زرينی، مهسا امرآبادی، ميترا رحمتی، فرح واضحان، ژيلا مکوندی و کفايت ملک محمدی از زندانيان سياسی محبوس در زندان اوين بودند که هفته گذشته آزاد شدند.
آزادی این عده در حالی‌ است که همچنان ده‌ها زندانی سياسی و عقيدتی سرشناس و همچنین کمتر شناخته شده در زندان اوين و ديگر زندان‌های ايران هستند که خبرگزاری مهر به نقل از «مقام آگاه» خود گزارش داده نبايد انتظار آزادی آنها را داشت.
ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، نيز همچنان در حصر خانگی هستند و خبری از آزادی آنها نيست.
خبرگزاری مهر افزوده است که همه زندانيان آزاد شده در هفته گذشته «مشمول آزادی مشروط نشده‌اند و برخی از آنها به دليل پايان دوره محکوميت خود آزاد شدند» و تعدادی نيز فقط به مرخصی رفته‌اند.
در همین حال وب‌سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی که اخبار مربوط به زندانيان سياسی را پوشش می‌دهد، در واکنش به اظهارات مقام آگاه خبرگزاری مهر نوشته است که «زندانيان سياسی‌ بنا بر قانون با گذراندن يک‌سوم از دوران حبس مشمول قانون آزادی مشروط بوده‌اند، اما تا پيش از اين تقريباً هيچ يک از زندانيان سياسی بعد از سال ۸۸ نتوانسته بودند از اين حق خود استفاده کرده و با گذراندن بخشی از حکم خود آزاد شوند.»
کلمه نوشته است: «انتظار می‌رود اين حق برای ساير زندانيان سياسی نيز اعمال شود، اما مشخص نيست استناد اين مقام آگاه که نامش فاش نشد در خصوص عدم آزادی ساير زندانيان سياسی بر چه اساسی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *