فرمانده سپاه: سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی است تا نظامی

محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه با دفاع از نقش این نیرو در سرکوب‌های سال ۷۸ و ۸۸ گفته که سپاه پاسداران بیش از آنکه نیرویی نظامی باشد٬ نهادی «انقلابی» است.

 

فرمانده سپاه

 

آقای جعفری روز جمعه (پنجم مهر) در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» اظهار کرده که «مسئولیت سپاه حفظ انقلاب است و سپاه قبل از اینکه سازمان نظامی کلاسیک باشد یک نهاد انقلابی است.»

وی افزوده سپاه پاسداران تنوع ماموریتی بسیار بالایی برای مقابله با «تهدید‌ها» دارد که وقایع سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ دو مورد از این ماموریت‌ها به شمار می‌رود.

این فرمانده سپاه همچنین از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان بزرگ‌ترین «تهدید» تاریخ جمهوری اسلامی نام برده است.

وی افزوده است: «در فتنه ۸۸ ما تنها نگاه به داخل نکنیم، در فتنه ۸۸ بسیاری از عوامل داخلی آگاهانه و بسیاری هم ناآگاهانه همراهی کردند که البته بسیاری هم پشیمان شدند.»

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود بی‌آنکه به نام محمد خاتمی و دولت اصلاحات اشاره‌ای کند٬ به طور تلویحی گروهی از اصلاح‌طلبان را «نفوذی» در حاکمیت معرفی کرده است.

وی گفته این عده «از اواسط انقلاب در حاکمیت نفوذ کردند و شعار توقف انقلاب را سر دادند که حضرت آقا از‌‌ همان روز چفیه را روی دوش مبارک خود انداختند و جلوی این حرکت انحرافی ایستادند.»

این فرمانده سپاه درباره انتخابات سال ۹۲ نیز گفته در این انتخابات «نسبت آرای کاندید انتخاب شده الهی بود تا برای همه کسانی که نسبت به برخورد جمهوری اسلامی با آرای مردم تردید داشتد، مشخص شود جمهوری اسلامی نسبت به رای مردم امانتدار است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *