احمدی نژاد آذرماه به دادگاه می رود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: این تخلف احمدی‌نژاد، آذرماه وی را به دادگاه می‌کشاند.

 

احمدی نژاد

 

مصطفی افضلی فرد درباره بررسی پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در این کمیسیون، گفت: دادستان دیوان محاسبات به استناد ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی که مربوط به صرف هزینه برای موارد غیرمعین می‌شود، این پرونده را به دادستانی عمومی انقلاب تهران فرستاده و علاوه بر این با آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در این زمینه مکاتبه‌ای داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از این مکاتبه، آقای لاریجانی پرونده این تخلف را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش، تحقیقات و کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دادند.ه کمیسیون اصل ۹۰ نیز متعاقب آن به پرونده دانشگاه ایرانیان ورود کرد و در حال حاضر این پرونده در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه پس از اتمام بررسی‌ها، کمیسیون اصل ۹۰، نظر تخصصی و تکمیلی خودش را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد تا تصمیم نهایی از سوی دادستان عمومی انقلاب تهران اتخاذ شود، گفت: موضوع تخلف در این پرونده، دستور برداشت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بود که البته از این مبلغ میزان ۱۶ میلیارد تومان آن برداشت شد.

این نماینده مردم اردبیل در مجلس با اعلام این خبر که مبلغ برداشت شده ۱۶ میلیارد تومان پس از مدت چند روز به خزانه بازگردانده شد، تأکید کرد: این عمل یعنی برگرداندن وجوه نیز نافی رسیدگی قضایی به این امر نیست و همین برداشت وجوه یک تخلف به شمار می‌آید که باید به آن رسیدگی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *