حسن روحانی: درباره رابطه با امریکا نظرسنجی می کنیم

حسن روحانی در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به گفتگوی تلفنی وی با باراک اوباما گفته «مخالفان مذاکره با آمریکا حق دارند حرف بزنند» و دولت درباره «رابطه با آمریکا» نظرسنجی خواهد کرد.

 

روحانی

 

به گزارش سایت «آریا» آقای روحانی روز چهارشنبه (۱۰ مهر) در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفته است: «به دو دستگاه نظرسنجی گفته‌ام که {درباره رابطه با آمریکا} نظر مردم را بگیرند.»
وی افزوده که این نظرسنجی با هدف مشخص شدن نظر مردم درباره «گام‌های دولت» برای رابطه با آمریکا در دستور کار این دو دستگاه قرار گرفته است.
روحانی آغاز مذاکرات با آمریکا را «مسیر دشواری» خوانده که دولت یازدهم بدون حمایت مردم٬ مجلس و علی خامنه‌ای نمی‌تواند در این گفتگو‌ها به اهداف خود برسد.
این اظهارات رئیس جمهوری ایران در واکنش به تجمع گروهی از محافظه‌کاران تندرو در فرودگاه مهر‌آباد تهران در اعتراض به گفتگوی تلفنی وی با آقای اوباما بیان شده است.
روز شنبه (ششم مهر) گروهی از اعضای بسیج دانشجویی و حامیان سعید جلیلی با حمله به خودروی حسن روحانی٬ خشم خود از آغاز مذاکرات محدود جمهوری اسلامی با آمریکا را به نمایش گذاشتند.
روحانی در این زمینه گفته «هر کس با هر لحنی می‌تواند انتقاد کند. البته ما دلمان می‌خواهد لحن مودبانه و اخلاقی باشد و اعتراض در چارچوب قواعد بازی هیچ اشکالی ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *