میلیاردها تومان در یک سازمان‌ اقتصادی حیف و میل شده است

نادر قاضی‌پور عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: بنده همراه با آقای دهدشتی و آقای محجوب سه نفری هستیم که پای اکثر استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها را امضا کردیم و حتی اخیرا در جلسه کمیسیون صنایع جهت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور علیرغم لشکرکشی که دولت کرده بود، تلاش کردیم که این تحقیق و تفحص رای بیاورد.

 

تامین اجتماعی

 

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص به دنبال محاکمه افراد نیست، افزود: برای دفاع از اموال بیت‌المال باید تحقیق و تفحص را جدی بگیریم و اجازه ندهیم برخی اموال بیت‌المال را حیف و میل کنند؛ برای مثال بنده یک پرونده‌ای را مثال می‌زنم که رقم بالایی در آن داد و ستد شده است، در این پرونده سند صوری برای فرد دیگری زده‌‌اند که ما وقتی این دو نفر را با یکدیگر روبرو کردیم حتی همدیگر را هم نمی‌شناختند.

قاضی‌پور گفت:‌ اگر در یک اداره فردی به خاطر تخلف کوچکی مانند سرقت یک بسته خودکار اخراج می‌شود آیا صلاح است که میلیاردها تومان توسط برخی‌ها در سازمان‌های بزرگ کشور حیف و میل شود و ما سکوت کنیم؟

قاضی‌پور با بیان اینکه قوه قضائیه باید به مفاسد اقتصادی رسیدگی کند، تاکید کرد: ایران بزرگ اسلامی با همه گویش‌ها و اقوامی که دارد همه را در مقابل قانون یکسان می‌داند. نه اینکه برخی به خاطر یک کاغذ پاره در تهران به همشهری‌های خود 5 تا 20 میلیون تومان پول بدهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس تا آخر پای دفاع از حقوق مردم خواهند ایستاد، تاکید کرد: در پرونده تامین اجتماعی، آقایان کد تعریف کرده‌اند. مثلا گفته‌اند حقوقدان یک، حقوقدان دو و حقوقدان سه و به این حقوق‌دان‌ها پول پرداخت کرده‌اند و یا برای برخی نمایندگان کد تعریف کرده‌اند در حالی که تصور بنده این است که این افراد این پول‌ها را به جیب خودشان زده‌‌اند و خبری از حقوق‌دان‌ها نیست. چرا که اگر بود اسامی حقیقی آنان را ذکر می‌کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *