احتمال جدایی سعید جلیلی از جبهه پایداری و تشکیل حزب جدید

برخی از رسانه‌های محافظه‌کار از تصمیم سعید جلیلی٬ نامزد یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای جدایی از «جبهه پایداری» و تشکیل حزبی جدید گزارش می‌دهند.

 

جلیلی
زمزمه تشکیل این حزب پس از دیدار سعید جلیلی با علی خامنه‌ای در پایان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در محافل و رسانه‌های محافظه‌کار شنیده می‌شود.
گفته می‌شود آقای خامنه‌ای در این جلسه از جلیلی خواسته چهار میلیون نفری که با تفکر «انقلابی» به وی رای داده‌اند را‌‌ رها نکند و برای آن‌ها برنامه مدونی داشته باشد.
آن‌طور که گزارش شده سعید جلیلی نیز پس از این دیدار تلاش‌ها برای راه‌اندازی حزبی متشکل از نیرو‌های «جوان انقلابی» را در دستور کار خود قرار داده است.
وحید فیاضی، عضو فراکسیون «رهروان ولایت» مجلس روز چهارشنبه (۱۷ مهر) در این رابطه به سایت «آریا» گفته که «جلیلی حزب تشکیل دهد از جبهه پایداری جدا می‌شود.»
فیاضی افزوده است: «رای سعید جلیلی از جبهه پایداری فرا‌تر است و چهار میلیون رایی که وی داشت می‌تواند در موفقیت حزبش اثرگذار باشد.»
عبدالرضا داوری یک فعال سیاسی نزدیک به احمدی‌نژاد هم اظهار کرده که «جلیلی ایده تشکیل حزب را به واسطه سازمان دهی چهار میلیون نفری دارد مطرح کرده به این معنا که این ایده بیشتر یک سازمان رای است.»
وی افزوده که «ممکن است سعید جلیلی با تشکیل حزب جدید بخواهد بر بحران هویت موجود در جبهه پایداری غلبه کند و به یک تعریف جدیدی در سیاست برسد.»
امیر حسین قاضی‌زاده، سخنگوی «جبهه پایداری» نیز در این زمینه گفته درباره تشکیل حزب از سوی جلیلی اطلاعی ندارد و در «جبهه پایداری» نیز بحثی درباره تشکیل حزب جدید نشده است.
حمید رسایی یکی از نمایندگان محافظه‌کار همسو با «جبهه پایداری» هم گفته است: «چنین خبری صحت ندارد و تا جایی که بنده می‌دانم ایشان به دنبال حزب نیست.»
سعید جلیلی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد نهایی «جبهه پایداری» بود.
بسیاری از هواداران سعید جلیلی را حامیان مصباح یزدی تشکیل می‌دهند که به نظر می‌رسد در صورت تشکیل حزب از سوی جلیلی٬ «جبهه پایداری» ضربه سنگینی بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *