گزارش بی اساس دیگری از مجاهدین خلق درباره تاسیسات هسته ای ایران

سازمان مجاهدین خلق (شورای ملی مقاومت) ادعا می‌کند، ایران یک مرکز تحقیقات هسته‌ای خود را که در آن فعالیت‌هایی در رابطه با تولید سلاح اتمی انجام داده است، به مکان دیگری منتقل می‌کند تا جامعه جهانی را فریب دهد.

 

هسته ای

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مهدی ابریشمچی از اعضای ارشد این گروه مخالف جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۸ مهر در یک نشست مطبوعاتی در پاریس گفت: «رژیم ایران به منظور پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود به تازگی در یک عملیات گسترده به انتقال یک مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی هسته‌ای اقدام کرده است که در آن پروژه‌ای نظامی دنبال می‌شود.»

به گفته او، حجم عمده‌ای از فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی از پایگاهی در شرق تهران که به وزارت دفاع ایران تعلق دارد، به پایگاه جدیدی حدود سه کیلومتر دورتر منتقل شده است.

هر چند سازمان مجاهدین خلق همواره تلاش داشته است با ارائه گزارشات بی اساس حساسیت مقامات و نهادهای بین المللی را نسبت به فعالیت هسته ای ایران برانگیزد اما گزارش‌هایی که این سازمان بعدها

درباره برنامه اتمی ایران منتشر کرد، کمتر مورد استناد سازمان‌های جهانی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های غربی قرار گرفت، چنان‌چه این بار هم خبرگزاری رویترز به نقل از مارک فیتزپاتریک، کارشناس هسته‌ای، نوشت که ادعای مجاهدین خلق باورپذیر نیست.

به گفته این کارشناس، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده همچنان معتقدند که ایران تلاش‌های خود در رابطه با تولید سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است و اگر مجاهدین خلق اطلاعاتی درباره این مرکز تحقیقات هسته‌ای دارد، به طور حتم سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نیز از آن باخبر است.

اما یکی از آخرین گزارش‌های مجاهدین خلق درباره اتمی ایران تیر ماه سال جاری منتشر شد که می‌گفت به مستنداتی مبنی بر وجود یک پایگاه مخفی هسته‌ای در نزدیکی شهر دماوند دست یافته است.

این گزارش را در نهایت مقامات ایران تکذیب کردند. اما گزارش جدید مجاهدین خلق در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در ژنو منتشر می‌شود، مذاکراتی که به سطح وزرای امور خارجه طرفین ارتقا پیدا کرده و زمینه دیدار محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *