لاریجانی: سیاست تهران مدیریت دشمنی با آمریکا است

محمدجواد لاریجانی با انتقاد از محمد خاتمی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد گفته سیاست تهران «مدیریت دشمنی» با آمریکاست و شان رئیس جمهوری بالا‌تر از جایزه صلح نوبل است.

 

صادق لاریجانی
به گزارش روز جمعه (۱۹ مهر) خبرگزاری «تسنیم» آقای لاریجانی در همایش «رابطه با آمریکا» ‌ در مشهد گفته که برنامه ایران درباره آمریکا «مدیریت دشمنی» با این کشور است نه برقراری رابطه.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما را نیز «توطئه‌ای» از سوی اسرائیل علیه هیات ایرانی دانسته است.
روسای جمهوری ایران و آمریکا ۳۴ سال پس از قطع رابطه٬ در پایان سفر حسن روحانی به نیویورک به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند که علی خامنه‌ای این اقدام را «نابجا» توصیف کرده است.
محمدجواد لاریجانی هم گفته که اسرائیل در پی این گفتگوی تلفنی «قصد داشت نشان دهد که روحانی در داخل کشور پشتیبانی ندارد و حرف‌هایش در نیویورک موضع‌گیری‌های شخصی بوده است.»
لاریجانی با «خطا» ارزیابی کردن انجام این گفتگو به مقام‌های دولتی توصیه کرده که «باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کوچک‌ترین خطایی نشود تا آمریکا و غرب از آن سوءاستفاده کنند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده که ایران از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند و «آمریکا غلط می‌کند که ما را به ساخت سلاح‌های شیمیایی متهم کند.»
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود انتقاد‌های متوجه سیاست‌های دولت‌های خاتمی و هاشمی کرده و به مواضع اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آمریکا اعتراض کرده است.
وی همچنین اضافه کرده که معرفی هاشمی رفسنجانی به عنوان «پدرخوانده» دولت یازدهم را اقدام خوبی نمی‌داند و هاشمی «اگر توصیه‌ای به دولت دارد از طریق مکالمه تلفنی به روحانی بگوید.»
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره احتمال اعطای جایزه صلح نوبل به روحانی نیز گفته «این جایزه کاملا سیاسی بوده و بعید است که آن را را به روحانی بدهند چرا که‌ شان این جایزه پائین بوده و شان رئیس جمهور ما بالا است.»
لاریجانی درباره احمدی‌نژاد نیز گفته است: «احمدی‌نژاد در سال‌های آخر خدمتش کفران نعمت کرد و تا اندازه‌ای از ملت و توصیه‌های رهبری فاصله گرفت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *