راهپیمایی‌ها علیه دولت حسن روحانی ادامه دارد

معترضان به گفتگوی تلفنی روحانی‌ـ‌اوباما که در کمیته‌ «صیانت از منافع ایران» سازماندهی شده‌اند٬ فعالیت‌های خود علیه اقدامات و سیاست‌های دولت یازدهم را گسترش داده‌اند.

 

مذاکرات
اعضای این کمیته را گروهی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و حامیان سعید جلیلی و محمدتقی مصباح یزدی تشکیل داده‌اند.
نخستین پایه‌های این کمیته اوایل مهر ماه امسال و هم‌زمان با بازگشت حسن روحانی از نیویورک در فرودگاه مهر‌آباد تهران ریخته شد.
این کمیته در سه هفته گذشته دو راهپیمایی در انتقاد از احتمال حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و روند اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ برگزار کرده است.
در تازه‌ترین این راهپیمایی‌ها که روز جمعه (۲۶ مهر) در تهران برگزار شد٬ راهپیمایان با شعار «جمعه شفافیت و صداقت با مردم» به «محرمانه» ماندن مذاکرات هسته‌ای اعتراض کردند.
در این راهپیمایی شعار‌هایی از قبیل «مطالبه ملت، شفافیت صداقت» «مذاکره بهانه است، فریب دشمنانه است» و «خوش‌بینی به آمریکا، خیانت است خیانت» سر داده شد.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای صادر و از مقام‌های دولت یازدهم خواسته شده است: «ملت ایران را از محتوای بسته پیشنهادی به غرب و امتیازاتی که قرار است به طرف مقابل داده شود آگاه کنند.»
در این قطعنامه همچنین آمده که «مسئولین به حقوق اساسی ملت مبنی بر آگاه بودن از معامله‌ای که قرار است با غرب صورت بگیرد احترام گذاشته و رویکرد امنیتی و مخفی کاری با مردم را کنار بگذارند.»
محافظه‌کاران تندرو به «محرمانه» ماندن مذاکرات هیات ایرانی با گروه ۱+۵ اعتراض دارند و معتقدند «پنهان‌کاری» در این مذاکرات نشانه «باج» دادن ایران به غرب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *