جزئیات همکاری دولت اردوغان و گروه های تروریستی

یک روزنامه چاپ ترکیه با انتقاد شدید از سیاستهای جنگ افروزانه دولت این کشور تاکید کرد دولت اردوغان با همکاری شبکه تروریستی القاعده به ریختن خون سوریها و همچنین غارت و چپاول ثروتها و اموال آنها مشغول هستند.
اردوغان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آیدیندلیک تاکید کرد دولت حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با همکاری شبکه تروریستی القاعده و آنچه ارتش آزاد خوانده می شود، به غارت و چپاول سوریه مشغول هستند.

این روزنامه خاطر نشان کرد ریختن خون سوریها به منبع درآمد و کسب سود برای دولت ترکیه و شخص اردوغان تبدیل شده است.

این روزنامه در گزارشی که خبرنگارانش پس از سفر به منطقه مرزی با سوریه در شهر اورفا آماده کرده بودند، نوشت دولت حزب عدالت و توسعه و مزدورانش به غارت و چپاول در بخشی ترکی مرزها و گروه موسوم به ارتش آزاد به غارتگری در آن سوی مرزها مشغول هستند که سبب شده است شهروندان(سوری و ترکی) با مشکلاتی در سایه غارتگری و چپاول که دو طرف به آن دست می زنند، دست و پنجه نرم کنند.

این روزنامه افزود منطقه حائلی که اردوغان رویای ایجاد آن را در سر داشت، تشکیل شده است به طوری که از طریق غارت و چپاول، به کسب سود می پردازد و بر اساس اطلاعات دریافتی از گمرک ترکیه، عناصر موسوم به گردان الفاروق به مدت هشت ماه در منطقه تل ابیض و گمرک به غارتگری مشغول بودند و یکی از سرکردگان باندهای تروریستی و گروه نزدیک به آن، به غارت سیلوهای گندم منطقه و فروش آن در استانبول در کنار دیگر اموال مسروقه دست می زدند.

آیدینلیک نوشت گروه موسوم به احرارالشام پس از فرار گردان الفاروق، جای آن را گرفته و به غارتگری در گذرگاه مرزی مشغول است. این گروه با همکاری کارکنان گمرک ترکیه به انتقال اموال غارت شده دست می زند و کارکنان گمرک ترکیه هم ورود این افراد را که گذرنامه هم ندارند، در مقابل دریافت رشوه، تسهیل می کنند.

این روزنامه افزود این باند تروریستی، ورود سوریها را به ترکیه با هماهنگی مسئولان ترک در مقابل پرداخت مبالغ مشخص از طریق گذرگاه مرزی تسهیل می کند و البته عبور کسانی را که پول کافی ندارند، با بهایی کمتر از بین ساختمانها در ایستگاه قطار نزدیک گذرگاه مرزی به شکل مخفیانه و شبانه تسهیل می کند.

این روزنامه نوشت تروریستها از هر یک از رانندگان کامیونها، دو دلار برای هر تن بار دریافت می کنند و اگر بار کامیونها به مناطق داخلی در سوریه منتقل شود، تروریستها در هر منطقه ای که کامیونها عبور کند، از آنها پول دریافت می کنند.
از سوی دیگر، یلماز بولات تحلیلگر ترک تاکید کرد همه جهانیان می دانند که دولت ترکیه، سلاح مورد نیاز جبهه النصره وابسته به القاعده را تامین می کند.

وی در مقاله ای که در روزنامه یورت منتشر شد، خاطر نشان کرد سازمان اطلاعات ترکیه که سیاستهای رجب طیب اردوغان را اجرا می کند، عملیات انتقال سلاح برای گروههای افراطی در سوریه و ساماندهی امور آنها در مرزهای ترکیه و سوریه را هماهنگ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *