وزرای علوم، تحقیقات و فناوی و آموزش و پرورش رای اعتماد گرفتند؛ وزارتخانه ورزش و جوانان بی وزیر ماند

مجلس شورای اسلامی به رضا فرجی دانا و علی اصغر فانی دو وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوی و آموزش و پرورش رأی اعتماد داد. رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رأی اعتماد نگرفت.

0,,17186040_403,00
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت روز یکشنبه (۵ آبان) برگزار شد که در نهایت رضا فرجی دانا با ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی اصغر فانی با ۱۸۵ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شدند.

نمایندگان مجلس به رضا صالحی امیری که به عنوان وزیر ورزش و جوانان از سوی حسن روحانی معرفی شده بود، رأی اعتماد ندادند و این وزارتخانه همچنان بدون سرپرست باقی ماند.

آقای صالحی امیری از مجموع ۲۶۱ رأی، ۱۰۷ رأی موافق و ۱۴۱ رأی مخالف کسب کرد. ۱۳ نماینده نیز رأی ممتنع خود را به صندوق ریختند.

پیش از این نیز در روز ۲۴ مرداد مجلس به مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رأی اعتماد نداده بود و حسن روحانی رضا صالحی امیری را به عنوان سرپرست موقت این وزارتخانه منصوب کرده بود.

آقای صالحی امیری تا روز ۲۴ آبان سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده دارد و با توجه به رأی نیاوردن وی، رئیس‌جمهوری باید بار دیگر وزیر پیشنهادی خود را برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *