دود آتش سوریه به چشم ترکیه نیز رفت

به گفته منابع اطلاعاتی، گروه «دولت اسلامی شام و عراق» وابسته به القاعده، چند دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده به استان “شانلی اورفا”ی ترکیه فرستاده است تا به بزرگترین شهرهای این کشور حمله کند.
images (1)
به گزارش روزنامه تودی زمان، اداره پلیس ملی، فرماندهی کل ژاندارمری و سازمان اطلاعات ملی ترکیه پس از آگاهی از آمادگی‌های گروه شبه‌نظامی مذکور برای حمله به این کشور وضعیت قرمز اعلام کردند.
بر اساس اطلاعات اولیه نیروهای امنیتی، دو خودروی بمب‌گذاری شده وارد ترکیه شده و پنج وسیله دیگر در حال آماده شدن است و گروه شبه‌نظامی «دولت اسلامی شام و عراق» قصد دارد از آن‌ها برای انجام یک حمله بزرگ در شهرهای مهم ترکیه از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر استفاده کند.
اطلاعات دقیق درباره این دو وسیله نقلیه پر از بمب با تمامی سازمان‌های اطلاعاتی سراسر ترکیه در میان گذاشته شده است. نیروهای امنیتی همچنین هشدار دادند که این گروه شبه‌نظامی وابسته به القاعده احتمالا برنامه‌های حمله خود را اصلاح می‌کنند و به همین دلیل است که اقدامات امنیتی را در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی ترکیه از جمله در غازی آنتپ و هاتای که اردوگاه‌های آوارگان سوری در آنجا قرار دارد، شدیدتر شده است.
به گفته منابع اطلاعاتی، این وسایل نقلیه در شهر رقة، واقع در شمال سوریه آماده و تجهیز شده‌اند. واحدهای اطلاعاتی 30 اکتبر سال جاری میلادی از نقشه حمله تروریستی این گروه تروریستی آگاه شده و این اطلاعات را با واحدهای محلی در میان گذاشتند.
یکی از مقامات غربی مستقر در آنکارا که خواست نامش فاش نشود، گفت، متحدان غربی ترکیه نسبت به تهدید این گروه شبه‌نظامی بسیار نگران هستند.
این گروه وابسته به القاعده پیشتر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه را تهدید کرده بود که دست به یکسری حملات انتحاری در استانبول و آنکارا می‌زند و از ترکیه خواسته بود تا مرز باب الهوا و باب السلامه را که پس از تصرف شهر اعزاز توسط این گروه شبه‌نظامی به دستور مقامات بسته شده بود، باز کند.
گروه «دولت اسلامی شام و عراق» همچنین مسئولیت انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر ریحانلی ترکیه را که ماه مه سال جاری صورت گرفت و در آن 53 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند، برعهده گرفت.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *