مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسید/ دور بعدی گفت و گوها ۱۰ روز دیگر برگزار می شود

مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵+۱ پس از سه روز بدون  توافق  پایان یافت. کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پایان سه روز مذاکره هسته ایران و گروه ۵+ ۱ اعلام کردند  که ۲۰ نوامبر مذاکرات هسته ای با ایران از سرگرفته خواهد شد. محمد جواد ظریف مردم ایران را به پیگیری مذاکره با صبر، دقت، و متانت دعوت کرد.
1466114_641663709190497_2114953450_n

 

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در جلسه طولانی حضور داشتیم و سه روز درگیر مذاکرات سازنده بودیم و از حضور وزیران خارجه در این‌جا سپاسگذاریم .

پیش از برگزاری مصاحبه مطبوعاتی کاترین اشتون و جواد ظریف، وزیر خارجه فرانسه از به نتیجه نرسیدن مذاکرات خبر داده بود.

اشتون در پاسخ به سوالی گفت: همان طور که ظریف هم گفت درگیر مذاکرات سخت بودیم و هدف‌مان این است که به نتیجه برسیم و به این محل برمی‌گردیم که به این مساله بپردازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش فرانسه در این مذاکرات چگونه بود؟ گفت: فرانسه یک نقش مهمی را در ۱+۵ ایفا می‌کند و امروز هم همین طور بود به همراه همکاران دیگر. من از تمام وزیران تشکر می‌کنم.

محمد جواد ظریف  نیز ضمن تشکر از گروه ۵+۱ بر ادامه مذاکرات هسته ای ایران تاکید کرد. وی گفت که از مذاکرات مایوس نشده است. ظریف اختلافات درباره جزیئات را طبیعی ذکر کرد.

وی گفت: ملاقاتهایی که ما داشتیم خوب بود و نشان داد که اراده سیاسی در دو طرف وجود دارد که توافق کنیم. وی با بیان اینکه ما اختلاف نظرها را البته داریم گفت: اگر این اختلاف نظرها وجود نداشت طبیعتا به این جا نمی آمدیم.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه نیز پس از این مصاحبه مطبوعاتی گفت: مذاکرات فشرده و طولانی داشتیم و فکر می‌کنم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در محتوای بحث‌های صورت گرفت اما اختلاف‌هایی باقی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *