سازمان انرژی اتمی ایران: فعالیت هسته‌ای نه “کاهش” یافته و نه “تعطیل شده”

سخنگوی “سازمان انرژی اتمی ایران” با رد وقفه در برنامه هسته‌ای “هرگونه کاهش یا تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای” را رد کرده است. پیش از این رئیس‌جمهور فرانسه چهار شرط را برای دستیابی به “توافق مطمئن” با ایران مطرح کرده بود.

 

0,,16597454_303,00

 

بهروز کمالوندی سخنگوی “سازمان انرژی اتمی ایران” در گفت‌وگو با خبرگزاری “ایسنا” “هرگونه کاهش یا تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای” را رد کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با رد هرگونه وقفه در برنامه هسته‌ای ایران گفته است که روند کلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده ادامه دارد.

او افزوده است: « ماهیت کارهای تحقیقاتی و فنی این است که در یک بخش ممکن است کار به سرعت پیش برود و در جای دیگر کندتر و نمی‌توان با بررسی چند ماهه درباره کلیت کار قضاوت کرد.»

در همین حال دو روز پیش از آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات ژنو میان ایران و گروه ۵+۱ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با حسن روحانی گفته است که به عقیده او فرصتی واقعی برای حل بحران هسته ای ایران وجود دارد.

رهبر روسیه تأکید کرده که پس از سال‌ها مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران اینک زمینه برای یک راه‌حل واقعی فراهم شده است.

دور قبلی مذاکرات که ۹ و ۱۰ نوامبر برگزار شد در آخرین ساعات به دلیل بروز پاره‌ای اختلافات به نتیجه نرسید و توافقی از آن به دست نیامد.

حسن روحانی قول داده است که به منظور اطمینان بخشیدن به جامعه جهانی اقدام‌های لازم صورت گیرد. از سوی دیگر ایران خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی است که اقتصاد این کشور را دچار بحران کرده است.

با وجود این مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند از حق این کشور برای غنی‌سازی کوتاه نخواهند آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *