برتری ایران بر امارات در سواحل خلیج فارس

در مرحله نیمه نهایی از سومین دوره جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی که به میزبانی امارات در حال برگزاری است، تیم ملی ایران روی ماسه‌های جمیرا از سواحل جنوبی خلیج فارس، با برتری مقابل میزبان به فینال راه یافت.
فوتبال ساحلی
ایران در شرایطی که ۱-۰ عقب بود، با نتیجه دو بر یک پیروز شد. گل امارات در حالی به ثمر رسید که همزمان دو توپ در زمین بود اما داور، این گل را پذیرفت. گرچه شاگردان مارکو اوکتاویو سرمربی برزیلی ایران، بلافاصه گل تساوی را زدند. عادل رنجبر بازیکن امارات که پس از گلزنی به ایران، پیراهنش را درآورده بود از داور کارت زرد گرفت. او در پایان بازی با دریافت کارت دوم، از زمین اخراج شد.نحوه قضاوت بازی قبلی ایران با ایتالیا نیز حاشیه‌های فراوانی در پی داشت و اکثر خبرگزاری‌های داخلی، از محروم شدن پی در پی فوتبالیست‌های ایران به عنوان تمهید عامدانه مقامات برگزاری مسابقات برای فینالیست شدن امارات یاد کردند. سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران نیز در گزارش خود نوشت، داور به سود ایتالیا قضاوت کرده است.

داور بازی در جریان مسابقه، سه بازیکن اصلی ایران یعنی فرید بلوک‌باشی، مسلم مسیگر و حسن عبداللهی را از بازی مقابل امارات محروم کرد. گرچه سرانجام، ایران هم ایتالیا را شکست داد و هم امارات را. پیش از آن نیز همبازیان علی نادری موفق شده بودند تیم‌های قدرتمند برزیل و روسیه که بر‌ترین تیم‌های فوتبال ساحلی در جهان هستند را از پیش رو بردارند.

بازی ایران و امارات در وقت اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در وقت دوم نیز توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و دو تیم نتوانستند قفل دروازه‌ها را بشکنند. در وقت سوم اماراتی‌ها در حالیکه دو توپ در میدان بود، توانستند دروازه پیمان حسینی ستاره تیم ایران را باز کنند.

بلافاصله محمد احمدزاده با شوتی سنگین و از راه دور توانست گل اول ایران را به ثمر برساند.
در حالیکه امارات گمان نمی‌کرد به سرعت گل مساوی را دریافت کند، انسجام تاکتیکی خود را از دست داد و احمدزاده از نقطه کرنر توپی را برای مختاری ارسال کرد که او با حرکتی زیبا و نمایشی، دروازه امارات را برای بار دوم گشود. ایران چند موقعیت دیگر داشت اما تا پایان بازی، توپی وارد دروازه‌های دو تیم نشد.

مارکو اوکتاویو که در کارنامه مربیگری‌اش سابقه هدایت تیم‌های ملی فوتبال ساحلی برزیل، پرتغال، چین و امارات را هم دارد، درباره موفقیت‌های تیمش به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «پیروزی برای فوتبال ساحلی ایران موفقیتی بسیار بزرگ و تاریخی است. بازیکنان ایران به این خودباوری رسیده‌اند که حتی می‌توانند قهرمان جهان را شکست دهند. بدون شک، این بهترین تیم در تاریخ فوتبال ساحلی ایران محسوب می‌شود.»

اکتاویو درباره احساسش از اینکه با هدایت تیم ایران توانسته تیم ملی کشورش را شکست دهد، گفت: «تاریخ برای من تکرار شد، زیرا ۱۰ سال پیش با تیم ملی فوتبال ساحلی پرتغال هم برزیل را شکست داده بودم.، من یک مربی حرفه‌ای هستم و در عالم فوتبال هم پیش می‌آید که مربیان یک کشور، سرمربی کشور دیگری شوند و ممکن است تیم ملی کشورشان را هم ببرند.»

علی نادری کاپیتان تیم ملی ایران نیز با انتقاد از صداوسیما گفت: «گزارشگر بازی نه تنها هیچ‌شناختی نداشت و دائم اطلاعات غلط می‌داد، بلکه با اسم بازیکنان هم آشنا نبود و نام‌هایی مثل امید اکبری و حسین عبداللهی را بار‌ها استفاده کرد، در حالیکه اصلاً ما چنین بازیکنانی نداریم! ایشان می‌توانست کمی در اینترنت جستجو کند یا سایت فدراسیون را ببیند و اطلاعات را به دست بیاورد. او کاملاً به اشتباه گفت روسیه و برزیل با تیم دوم آمده‌اند.‌ای کاش برد با ارزش ما توسط ایشان زیر سوال نمی‌رفت.»

در دیگر دیدار نیمه نهایی دو تیم روسیه و سوئیس به مصاف یکدیگر رفتند تا برنده این مسابقه، حریف ایران در فینال شود. سوئیس در گروهی صدرنشین شد که امارات، مراکش و مکزیک حضور داشتند. تقسیم قوا در دو گروه یکسان نبود و گروه دوم به مراتب دشوار‌تر می‌نمود. ایران به عنوان قهرمان سال ۲۰۱۳ آسیا برای اولین دوره است که در مسابقات شرکت می‌کند.

در دیگر دیدارهای برگزار شده تیم ملی برزیل مقابل مراکش به برتری رسید و برای کسب مقام پنجم باید با ایتالیا رقابت کند. لاجوردی‌ پوشان با برتری مقابل مکزیک حریف برزیل شدند. دو تیم مراکش و مکزیک هم برای کسب رده هفتمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *