تلاش نمایندگان مجلس برای تفحص از بنیاد مستضعفان

۷۰ نماینده مجلس تلاش‌ها برای تحقیق و تفحص از «بنیاد مستضعفان» در پی افزایش اعتراض‌ها به عملکرد «بنیاد علوی» در شهر‌های شمالی ایران را آغاز کرده‌اند.

 

Aviary alavi-bonyad-com Picture 1
عزت‌الله یوسفیان‌ملا٬ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز دوشنبه (چهارم آذر) به سایت «خانه ملت» گفته «بنیاد علوی» و برخی متصرفین شمال مشکلاتی را در حوزه امور مالکیتی ایجاد کرده‌اند.
وی افزوده که این بنیاد زیر نظر بنیاد «مستضعفان و جانبازان» فعالیت می‌کند و «اغلب نمایندگانی که حوزه انتخابیه آن‌ها حاشیه نوار ساحلی دریای خزر است به اقدامات این بنیاد انتقاد دارند.»
یوسفیان‌ملا افزوده است: «متاسفانه تعداد افرادی که برای رفع مشکلاتشان درباره پاسخگو نبودن مسئولان دستگاه‌ها {بنیاد علوی} به نمایندگان مراجعه می‌کنند افزایش یافته است.»
«بنیاد علوی» یکی از مهم‌ترین بازو‌های تبلیغاتی علی خامنه‌ای با هدف افزایش «محبوبیت» و «مشروعیت» وی در روستا‌ها و مناطق محروم ایران به شمار می‌رود.
این بنیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های مالی و تبلیغاتی که زیرنظر مستقیم علی خامنه‌ای اداره می‌شود٬ وظیفه اجرای مصوبات سفر‌های استانی رهبر جمهوری اسلامی را نیز برعهده دارد.
بخش قابل توجهی از بودجه این بنیاد از سوی بنیاد مستضعان تامین می‌شود و تلاش نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفخص از آن تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
این بنیاد در حال حاضر اداره بسیاری از اراضی و املاک شمال ایران را بر عهده دارد و بسیاری از مردم این مناطق برای دریافت اسناد مالکیت زمین و املاک خود باید مبالغ قابل توجهی به آن پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *