لغو مرخصی ابوالفضل عابدینی دقایقی پیش از آزادی

مرخصی ابوالفضل عابدینی، زندان پان ایرانیست روز گذشته ۵ آذرماه و تنها دقایقی پیش ازخروج وی از زندان کارون اهواز به طور ناگهانی لغو شد.

 

images (7)

 

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، مرخصی یک هفته‌ای ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی محبوس در زندان کارون اهواز، که قرار بود عصر سه شنبه ۵ آذرماه و با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صورت بگیرد، به طور ناگهانی لغو شد.
مسئولان زندان درست زمانی که خانواده و دوستان عابدینی مقابل درب زندان در انتظار وی بودند، اعلام کردند نامه آزادی اشکال تایپی دارد و باید دوباره به اجرای احکام مراجعه کنید.
اما امروز ۶ آذرماه و پس از مراجعه خانواده این زندانی سیاسی به دادسرای اهواز، اعلام شد مرخصی وی لغو شده است و وثیقه نیز آزاد شده است.
این در حالی است که در مراحل تودیع وثیقه و صدور نامه آزادی، قاضی و سیستم قضایی از قطعی بودن مرخصی عابدینی خبر داده بودند و با خانواده و وکیل وی همکاری لازم را انجام داده بودند.
ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار، فعال سیاسی و از اعضای حزب پان ایرانیست که از سال ۸۸ تا کنون در زندان به سر می‌برد، در صورت موافقت می‌توانست پس از گذشت ۴ سال از حق قانونی مر خصی خود استفاده کند.
گفتنی است ابوالفضل عابدینی به دلیل «عضویت در حزب پان ایرانیست و مجموعه فعالان حقوق بشر»، «ارتباط با دول متخاصم» و «گفتگو با رسانه‌های بیگانه» به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد و بار دیگر در حالیکه دوران زندان را سپری می‌کرد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. وی تا کنون مدت ۴ سال از این حکم سنگین را سپری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *