محمود احمدی‌نژاد خواستار مناظره علنی با حسن روحانی شد

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به گزارش اخیر حسن روحانی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت یازدهم و نابسامانی‌هایی که آن را متوجه دولت پیشین دانسته است، او را به مناظره علنی فراخواند. یک مشاور روحانی از این مناظره استقبال کرده ولی شرط آن را «راستگویی» احمدی‌نژاد دانسته است.

 

4A49E545-FC04-4682-9256-2654D3931775_w640_r1_s

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، محمود احمدی‌نژاد در نامه خود که روز سه‌شنبه، ۱۲ آذر منتشر شد، آقای روحانی را به طرح ادعاهای «غیرمنصافه و بی‌پایه» درباره دولت‌های نهم و دهم متهم کرد و نوشت که قصد دارد در «مناظره‌ای صریح و اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی»، «حقایق ناب» را آن‌طور که هست بیان کند.

وی تاکید کرده که پس از شنیدن گزارش آقای روحانی، ابتدا به‌خاطر «مصالح کشور» قصد سکوت داشته است، اما «به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی» تصمیم به دعوت از رییس جمهور کنونی ایران برای مناظره علنی گرفته است.

حسن روحانی روز پنجم آذر در گفتگو با تلوزیون دولتی ایران، دولت‌های محمود احمدی‌نژاد را به‌واسطه «در آمد ۶۰۰ میلیارد دلاری» آن از فروش نفت، «پول‌دارترین دولت ایران» نامید اما در عین حال تاکید کرد که این دولت «بدهکارترین دولت تاریخ کشور» بوده است.

به گفته آقای روحانی، دولت احمدی‌نژاد در سفرهای استانی خود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان تعهد ایجاد کرد که ۷۰ درصد آن عملی نشده است و با طرح‌هایی مانند مسکن مهر «پول ملی را تضعیف کرد» و باعث تورم شدید در کشور شد.

در بخشی از این گفت‌وگو نیز آقای روحانی، دولت‌های محمود احمدی‌نژاد را متهم می‌کند که به جای مردم ایران برای «چینی‌ها و کره‌ای‌ها ایجاد اشتغال می‌کرد» و هم‌زمان که قطعنامه‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را «کاغذپاره» می‌خواند، وابستگی کشور به خارجی‌ها را بیشتر کرد.

این گزارش، واکنش‌های متضاد هواداران و منتقدان دولت‌های محمود احمدی‌نژاد را در پی داشت و از جمله مهرداد بذرپاش، چهره نزدیک به احمدی‌نژاد و مشاور او، حسن روحانی را به «سیاه‌نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی» و به راه انداختن «شو تبلیغاتی» متهم کرد.

اما در نقطه مقابل، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد که آقای روحانی در گزارش خود «بسیاری از ناگفته‌ها» را بیان نکرد تا از وارد آوردن «بار روانی سنگین بر روی مردم» خودداری کند.

در این حال محمود احمدی‌نژاد تصمیم گرفته است با دعوت حسن روحانی به مناظره از عملکرد دولت‌های خود دفاع کند.

وی این دعوت را «نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی» دانسته و تاکید کرده که او و همکارانش در طول هشت سال مسئولیت خود «امتحان‌شان را به نیکی پس داده‌اند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *